ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

''Ανεμαζωξάρηδες'' ''Παρασκευάδες'' και ''Γραβατωμένοι'' των Αμιρών...



1. Η σελίδα του ΑΜΙΡΑΣ κλείνοντας 3 χρόνια σε λίγους μήνες σε καμία περίπτωση δεν πρόσβαλε κανέναν, παρουσίασε τα ιστορικά δεδομένα με βάση επίσημες πηγές, και ανάφερε τα γεγονότα όπως έγιναν τις τελευταίες μέρες.
2. Ο λόγος του άρθρου αυτού, δεν δημιουργήθηκε για τον αγώνα που κάνετε, αλλά για τα επιθετικά και ειρωνικά σχόλια που δεχτείτε το χωριό μας από πολυάριθμους ανθρώπους, είτε με επίσημες ανακοινώσεις είτε στον διαδικτυακό κόσμο. τι, να μην αντιδράσουμε;
3. ο κ.Μανόλης Ηλιάκης δεν είχε καμία σχέση με αυτήν την ανακοίνωση, ούτε οι κ. "Ανεμαζωξάρηδες" και ούτε η επίσημη ιστοσελίδα του χωριού www.amiras.info
4. Δεν αναφέραμε πουθενά ότι Βιάννος είναι μόνο Αμιρά...
5. Σεβασμό έχουμε όχι μόνο για την Άρβη που εκεί έχουνε σχεδόν όλοι οι Αμιριώτες περιουσίες, και ζούνε πολλοι συγγενείς τους, αλλά για όλων των Δήμο μας!
6. η σελίδα καμία διχόνοια δεν θέλει να δημιουργήσει σε κανέναν - απάντηση έδωσε σε κάποιους ανθρώπους και τίποτα περισσότερο-λιγότερο.
7. Όχι δεν μας πείραξε το κείμενο του κ. Μανδαλάκη και δεν έχουμε κανένα "πρόβλημα" αλλά ξαναλέμε, όλοι η επίθεση που δέχτηκε το χωριό μας
8. Αμόρφωτο άτομο είναι αυτός που κατάγεται από τον Δήμο Βιάννου και δεν ξέρει που είναι "τα Αμιρά"... και όχι οι διαχειριστές και οι συντάκτες του άρθρου.
        Τελειώνοντας, ως διαδικτυακή σελίδα του Αμιρά επισημαίνουμε ξανά ότι το άρθρο δημιουργήθηκε για τον σκοπό να σταματήσουν οι εκφραστικές - ειρωνικές εκφράσεις, προς το "πρόσωπο" του χωριού μας με αποκορύφωμα τα σχόλια που πήρε η φωτογραφία του Μνημείου, όπου ενήργησαν οι "λογικοί" και σβήστηκαν ευτυχώς άμεσα!

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ amiras-info.blogspot.gr


Ο Αμιράς ή τα Αμιρά είναι χωριό του δήμου Βιάννου, στο Νομό Ηρακλείου. Βρίσκεται στην επαρχία Βιάννου στις νότιες πλαγιές του όρους Δίκτη σε ένα καταπράσινο πλαίσιο από ελαιώνες, οπωροφόρα δένδρα  και εκατοντάδες Θερμοκήπια με κηπευτικά και τις περίφημες μπανάνες. Η έκταση του χωριού  η οποία είναι η 3η στο Δήμο Βιάννου, και αρχίζει από το όρος δίκτη και συγκεκριμένα από το βουνό του Αφέντη Χριστού ή Μαδάρα στα 2.143 μέτρα, έως παραλιακά όπου υπάρχει ο οικισμός Άρβη. Καλύπτει περίπου 11.145 στρέμματα από τα οποία τα 8500 στρέμματα είναι καλλιεργήσιμη γη,  τα 2.000 περίπου από δάση και τα υπόλοιπα 4.000 είναι χέρσα.
                Μέχρι το 1930 η Άρβη αποτελούσε εμπορικό κέντρο από το οποίο διακινούσαν οι έμποροι το λάδι, τα χαρούπια, την πυρήνα και όλα τα άλλα γεωργικά προϊόντα. Από το 1941, με την εγκατάσταση στρατευμάτων της κατοχής και το χαρακτηρισμό της περιοχής ως απαγορευμένης ζώνης, η εμπορική κίνηση σταμάτησε τελείως. Μετά το 1945, με την καλλιέργεια της μπανάνας και των πρώιμων οπωροκηπευτικών, η Άρβη άρχισε πάλι να αναπτύσσεται, με σοβαρές, όμως δυσμενείς συνέπειες στο περιβάλλον της, το οποίο παραλίγο να καταστραφεί από τις συνεχείς και σε μεγάλη έκταση αμμοληψίες και την άναρχη δόμηση του οικισμού, που άρχισε να δημιουργείται. Ευτυχώς το κακό σταμάτησε γρήγορα, με την παρέμβαση του Αμιρά και του Αγίου Βασιλείου. Για πρώτη φορά παρουσιάζεται ο οικισμός της Άρβης στην απογραφή του 1951 με 12 κατοίκους όπου αυξάνονταν συνεχώς τις επόμενες δεκαετίες από κατοίκους των Αμιρών, του Αγίου Βασίλείου και των γύρων χωριών με πρωταρχικό σκοπό τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις. Το χωριό έχει χωριστεί σε δυο τμήματα, την Αρβη που ανήκει διοικητικά στον Αμιρά και την Νέα Αρβη που ανήκει στον Αγιο Βασίλειο, με φυσικό όριο χωρισμού τον ποταμό που ξεκινάει από το φαράγγι και καταλήγει στην θάλασσα.
                 Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν ενέργειες από κατοίκους της Άρβης και Νέας Άρβης να ξεκοπούν από τα δημοτικά διαμερίσματα των Αμιρών και του Αγίου βασίλειου με σκοπό έναν δικό τους δημοτικό διαμέρισμα. Όλες αυτές οι προσπάθειες γίνονται από μια ομάδα κατοίκων της Άρβης οι οποίοι κατάγονται από τον Αμιρά και τον Άγιο Βασίλειο, αλλά και από κατοίκους που κατάγονται από άλλα δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου Βιάννου και μένουν πλέον στην Άρβη. Η πρώτη επιθετική ενέργεια από εκπροσώπους του οικισμού Αρβης έγινε πριν πολλά χρόνια όπου η «επιθυμία» τους ήταν να πάρουν την έδρα του δημοτικού διαμερίσματος και πλέον ο Αμιράς να κατάγεται στο "δημοτικό διαμέρισμα Άρβης", κάτι που φυσικά δεν έγινε πραγματικότητα…
                Η επιθετική συμπεριφορά συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια μέχρι και σήμερα όπου το τελευταίο διάστημα έχει επεκταθεί πολύ. Εκπρόσωποι πήγαν στον γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Δεικτάκη για την συνένωση της ‘Αρβης και της Νέας Άρβης και την δημιουργία τοπικού διαμερίσματος. Ο κ. Δεικτάκης ήταν θετικός στα αιτήματα τους, μέχρι ότου άκουσε και την εκπροσώπηση από τον Αμιρά όπου έμαθε το πώς έχουν τα πράγματα στην περιοχή μας, και για την έκταση που καταλαμβάνει το δημοτικό διαμέρισμα του χωριού μας και του Αγίου Βασιλείου. Τότε όμως άρχισαν οι χαρακτηρισμοί με επίσημες ανακοινώσεις οι οποίοι «διεκδικούν εδάφη» από την περιφέρεια των Αμιρών, ( έχουν έτοιμα και τα σύνορα, από την τοποθεσία «Τσιφέτο» και κάτω)  χαρακτηρισμοί όπως η  «Άρβη είναι το επίνειο τους» «το τουριστικό τους θέρετρο» «βολεμένους» αλλά και εκφράσεις στο διαδικτυακό κόσμο με ειρωνικές εκφράσεις για το χωριό και ιδιαίτερα στα πρόσωπα που εκπροσώπησαν τον Αμιρά στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση με πιο χαρακτηριστικό την πρόταση:  «Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΑΡΒΗΣ ΔΕΣΜΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΓΡΑΒΑΤΩΜΕΝΩΝ, ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΩΝ, ΤΟΠΙΚΙΣΤΑΡΑΔΩΝ». Κάτι άλλο που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι της Άρβης είναι και η αντίδραση μεγάλου ποσοστού μόνιμων κατοίκων της Αρβης που κατάγονται από τον Αμιρά, οι όποιοι δεν θέλουν να χωριστεί.
                Πριν μερικές μέρες δημοσιεύτηκε στην διαδικτυακή κοινότητα facebook  μία φωτογραφία σε μία "ομάδα" της Άρβης, που απεικονίζει το μνημείο του Ηρώο αφιερωμένο στην αιματοβαμμένη περιοχή της Βιάννου του 1943,  όπου τα πρώτα σχόλια που πήρε αυτή η υπέροχη φωτογραφία ήταν του ύφους:
 "που είναι αυτά τα Αμιρά;"
"Ψαχνω στο google και δεν βρίσκω τίποτα",
"Δεν τα ξέρει κανείς, και πως να τα ξέρει με 100 Παρασκευάδες που μένουν εκεί"
Σχόλια τα οποία σβήστηκαν ευτυχώς άμεσα από τους διαχειριστές της ομάδας.
Για όποιον δεν ξέρει που είναι τα Αμιρά, να γνωρίζει, ότι περνάει από αυτό το αιματοβαμμένο χωριό για να φτάσει στην Άρβη, ότι ένα μεγάλο ποσοστό των κατοίκων της Άρβης κατάγεται από τον Αμιρά, και ότι σε αυτό το χωριό ανήκει κοινοτικά η Άρβη. Όποιος δεν ξέρει τα Αμιρά είναι ιστορικά αγράμματος, ειδικά αν κατάγεται από τον Δήμο Βιάννου...
            Χθες (15/9) στο μνημόσυνο μνήμης για τα 70 χρόνια από της μαύρες μέρες του Σεπτέμβρη του 1943, που ο κόσμος ήρθε να καταθέσει με την παρουσία του, φόρο τιμής στους πεσόντες υπέρ της Πατρίδος, βρήκαν την αφορμή να μοιράσουν φυλλάδια σε διερχόμενα αυτοκίνητα για τα αιτήματα τους και σας επίλογο  άφησαν την φράση «ΟΙ ΑΝΕΜΑΖΩΞΑΡΗΔΕΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ»…


                Μια Άρβη όπου ο πληθυσμός της αποτελείται από κατοίκους των Αμιρών οι οποίοι από την δεκαετία του ΄60 μετακόμιζαν νοτιότερα  για να είναι πιο κοντά στην περιουσίες τους, από κατοίκους του Αγίου Βασιλείου στην Νέα Άρβη και αυτοί για τον ίδιο λόγο, και κάτοικοι από άλλες περιοχές όπου ή παντρευτήκαν με Αμιριώτες - Αμιριώτησσες και παρέμειναν στην Άρβη ή είχαν μια κτηματική περιουσία από κάποιον πρόγονο τους ή αγόρασαν κτήματα για να καλλιεργήσουν κηπευτικά και μπανάνες στο ιδανικό περιβάλλον της περιοχής μας, καταλήξαμε σήμερα να διεκδικούν την αποκοπή της περιοχής από τον Αμιρά και τον Άγιο Βασίλειο όπου ανήκουν. Άντε να ξεσηκωθούν και ο Κερατόκαμπος, το Καστρί, και η Ψαρή φοράδα , όπως και άλλες περιοχές της Κρήτης.
Blog Widget by LinkWithin

14 σχόλια:

  1. Αγαπητοί συντοπίτες, Αμιιρώτες
    Με κανένα τρόπο ή σκέψη δε θέλω να αδικήσω ή να βλάψω το ηρωικό χωριό σας. Έχω τόσους φίλους και συγγενείς ανάμεσά σας και τρέφω τεράστια εκτίμηση και σεβασμό προς όλους σας, που θα μου ήταν αδιανόητο να επιθυμώ το κακό σας.
    Όμως μέσα μου χτύπησε συναγερμός όταν πληροφορήθηκα το διχασμό που πάει να επέλθει ανάμεσα σε συντοπίτες, φίλους, ακόμη και συγγενείς. Στενοχωρήθηκα ιδιαίτερα, γιατί δεν είδα διάλογο, αλλά απειλές, ειρωνείες και αντιπαλότητα.
    Η εύλογη απαίτηση των κατοίκων της Άρβης για αυτοδιάθεση, αντιμετωπίστηκε με χλεύη και υπόγειες πολιτικάντικες κινήσεις.
    Δεν είδα μια γόνιμη αντιπαράθεση και κριτική, είδα ένα κόσμο απεγνωσμένο να αντιμετωπίζεται σαν περιθωριακός και ξένος με τα κέντρα αποφάσεων.
    Κανείς δεν έδωσε πειστικές απαντήσεις στον απηυδισμένο Αρβίτη, γιατί:
    α) να μην μπορεί να εκλέγει και να εκλέγεται από ανθρώπους που ζουν στον ίδιο, εύλογα μεγάλο, οικισμό;
    β) να μη μπορεί να αποφασίζει αυτός και μόνο για ειδικά θέματα του οικισμού του, αλλά να επαιτεί ψίχουλα, από άλλους;
    γ) να υπάρχει άνιση κατανομή πόρων, σε σχέση με τον πληθυσμό κάθε τόπου;
    δ) να είναι αποκομμένος από υπηρεσίες που απαιτούνται για τόσους πολλούς κατοίκους (παιδεία, περίθαλψη, αναψυχή, αθλητισμός, πολιτισμός...)
    ε) λόγω γεωγραφικής κατανομής οι κοινωφελείς υπηρεσίες να μην είναι ισχυρότερες στο δυσπρόσιτο τόπο τους;
    δ) να μένει αναξιοποίητο το φαράγγι, το οικολογικό μονοπάτι, η ιστορική μονή του Αγίου Αντωνίου να είναι εργοτάξιο
    ε) να μην υπάρχει ιατρείο, φαρμακείο, παιδική χαρά, γήπεδο , για τόσους ανθρώπους;
    ...όπως και τόσα άλλα που αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από μας στην καθημερινότητά τους...
    ΌΛΟΙ νομίζω αγαπάμε την Άρβη για τη φιλοξενία της, την ομορφιά, τους ανθρώπους της, τα αγαθά της και όσα μας προσφέρει, όταν την επισκεπτόμαστε.
    ΑΣ ΜΗΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΤΊΠΟΤΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΔΙΚΉΣΕΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σας κ.Μανδαλάκη. χαιρόμαστε που πήραμε μία σοβαρή απάντηση για αυτό το άρθρο και μάλιστα από άνθρωπο που εκτιμούμε βαθύτατα.
      θα ξανά διευκρινίσουμε ότι το άρθρο δεν αντιπροσωπεύει έναν μέσο κάτοικο των Αμιρών και ούτε κανέναν εκπρόσωπο προς τους Κρατικούς φορείς, αλλά την ομάδα των συντακτών αυτής της σελίδας και θα μιλήσουμε σαν συντάκες και άνθρωποι που αγαπάμε το χωριό μας και τον τόπο μας.
      Μιλήσατε για διχασμό, ποιον διχασμό; βγάλατε τόσες ανακοινώσεις αλλά προπαντός εκεί που επικεντρωνόμαστε εμείς είναι η εκφραστική επίθεσή που δέχτηκε το χωριό από πολλούς συμπολίτες μας. Μην μπαίνουν όλοι στο ίδιο τσουβάλι. Όχι να κατηγορείτε όλο το χωριό, επειδή βρήκατε αντίσταση στον Κύριο Δεικτάκη από κάποιους κατοίκους. Διχασμό εμείς; όταν κάποτε ήρθατε εδώ να πάρετε την κοινότητα των Αμιρών;
      Όταν βλέπουμε ότι το μίσος βγαίνει αβίαστα από μερικούς μέσα από τα πληκτρολόγια τους, και το βλέπουν τόσοι άλλοι "τρίτοι" ξερετε τι σκέφτονται από μέσα τους; Και εμείς να μην βγούμε μία φορά στην αντεπίθεση;
      κανείς δεν είπε ότι δεν αγαπάει την Άρβη, αλλά μια κακομοιριά θα μας φάει όλους μας, αντί να δούμε το καλό του τόπου μας που είναι αδικημένος από τις αρχές τόσα χρόνια. είμαστε ξεχασμένοι απ’ όλους.
      Ξαναλέμε λοιπόν ότι αυτό το άρθρο βγήκε ως απάντηση σε όλα αυτά και δεν έχει σχέση με τον αγώνα που κάνετε. Ως ειρηνική κίνηση εμείς θα κατεβάσουμε συντόμως αυτό το άρθρο, εξάλλου ο στόχος μας έγινε πραγματικότητα που δεν είναι άλλος παρά να δώσουμε το "παρόν" σε μερικούς, που θέλουμε να τους μεταφέρουμε ακόμα ότι: όσο δίκιο έχετε στον αγώνα σας, το χάνετε από αυτά τα ειρωνικά-επιθετικά σχόλια που γράφετε.
      ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΑΣ, ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΜΑΖΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΟΣΟ ΨΙΛΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ... Μ Α Ζ Ι. . .
      η ομάδα συντακτών του http://amiras-info.blogspot.gr/

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ Γιώργο.
      Ξεκινώ από τη βασική διαπίστωση ότι όλοι μας συμφωνούμε σε ένα βασικό σημείο. Στην αγάπη για τον τόπο μας και την επιθυμία για πρόοδο και ανάπτυξη, άρα υπάρχει αρκετό έδαφος για συνεννόηση. Θεωρώ λοιπόν ότι, οι μέχρι τώρα αντεκλίσεις και … παρεκτροπές, έχουν προέλθει από τη διαφωνία ως προς τον τρόπο και τη μέθοδο αντιμετώπισης των προβλημάτων τα οποία, δεν υπάρχει αμφιβολία, είναι κοινά για ολόκληρη την περιοχή.

      Από τη μια μεριά υπάρχει η άποψη των “Αρβειτών” (ή τουλάχιστον έτσι αφήνουν κάποιοι να εννοηθεί) ότι: “ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ θα λύσουμε τα προβλήματα ΜΑΣ και επειδή ΕΜΑΣ μας ενδιαφέρει ΜΟΝΟ το στενό περιβάλλον στο οποίο διαμένουμε…. ας παλέψουμε για ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ…. και άσε τους άλλους να κουρεύονται”. Εγώ τουλάχιστον αυτό έχω αποκομίσει.
      Και από την άλλη, υπάρχει η άποψη των “Αμιριωτών” οι οποίοι (ας δεχτώ ότι κάποιοι μπορεί να σκέφτονται καχύποπτα, ή και … πονηρά) θεωρούν ότι με το ισχύον καθεστώς υπάρχουν καλύτερες προϋποθέσεις για δράση.

      Ως υποστηρικτής προφανώς της πρώτης άποψης υποβάλλεις μερικά ερωτήματα τα οποία καλείς κάποιους (ποιους;) να απαντήσουν και εν πολλοίς αφήνεις να εννοηθεί ότι για τα “δεινά” των Αρβειτών ευθύνονται οι “Αμιριώτες”. (Και εδώ θέλω να θέσω ένα ζήτημα, επειδή βλέπω παιδιά πολύ μικρής ηλικίας να “συμμετέχουν” στις κινητοποιήσεις και προφανώς, ακούνε κάποιους μεγάλους να καταφέρονται κατά Αμιριωτών… με τα όποια επακόλουθα που εσύ θα ξέρεις καλύτερα ως εκπαιδευτικός)

      Προχωράω στα ερωτήματα:
      Α) Απηυδησμένος, λές ο Αρβείτης, απορεί γιατί να μην μπορεί να εκλέγει και να εκλέγεται από ανθρώπους που ζουν στον ίδιο, εύλογα μεγάλο, οικισμό;
      Κι εγώ απορώ: Εχει αφαιρεθεί από κανένα Αρβείτη το δικαίωμα του ΕΚΛΕΓΕΙΝ και ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ; Εμπόδισε κανείς κανέναν να διεκδικήσει την ψήφο του Βιαννίτη στις δημοτικές εκλογές;

      Β) Να μη μπορεί να αποφασίζει αυτός και μόνο για ειδικά θέματα του οικισμού του, αλλά να επαιτεί ψίχουλα, από άλλους;
      Κι εγώ απορώ: Για ποιο ειδικό θέμα του οικισμού της Άρβης αποφάσισαν Αμιριώτες; Έχεις κάποιο χειροπιαστό παράδειγμα; Για ποια ψίχουλα λες ότι οι Αρβείτες επαιτούν; Υπονοείς ότι οι Αμιριώτες τρώνε παντεσπάνι και αρνούνται να δώσουν μερίδιο στους Αρβείτες;

      Γ) Γιατί να υπάρχει άνιση κατανομή πόρων, σε σχέση με τον πληθυσμό κάθε τόπου;
      Έχεις αριθμητικά στοιχεία από τον προϋπολογισμό του Δήμου για να δούμε επιτέλους αυτην την άνιση κατανομή, η μιλάς γενικά και αόριστα; Εγώ σπό μια απλή ερώτηση που έκανα σε δυο ανθρώπους του ΔΣ πήρα την απάντηση ότι το 80% του προϋπολογισμού του ΔΔ Αμιρά πάει στην Άρβη και ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη έργα (π.χ. βιολογικός) που ανέρχονται στο 200% ολόκληρου του προϋπολογισμού του ΔΗΜΟΥ. (Ξεκαθαρίξω ότι δεν είναι επίσημα στοιχεία, αλλά αν εσύ έχει κάτι πιο επίσημο παρακαλώ να το δημοσιεύσεις).



      ........................Συνεχίζω από κάτω διότι το κείμενο ήταν αρκετά μεγάλο για το σύστημα.

      Διαγραφή
    3. Δ) Να είναι αποκομμένος από υπηρεσίες που απαιτούνται για τόσους πολλούς κατοίκους (παιδεία, περίθαλψη, αναψυχή, αθλητισμός, πολιτισμός...):
      Το λες με πίκρα λες και οι Αμιριώτες απολλαμβάνουν καιμιά από αυτές τις υπηρεσίες. ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΜΙΡΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΙΚΡΑ ΕΧΟΥΝ, συνεπώς θεωρώ ότι μόνο για λόγους έμφασης και εντυπώσεων διατυπώνεται αυτό το ερώτημα.

      Ε) Λόγω γεωγραφικής κατανομής οι κοινωφελείς υπηρεσίες να μην είναι ισχυρότερες στο δυσπρόσιτο τόπο τους;
      ΕΙΠΕ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΑΜΙΡΙΩΤΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΡΒΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΚΑΠΗ, ΚΕΠΕ, κλπ;)

      Ξανά Δ) Να μένει αναξιοποίητο το φαράγγι, το οικολογικό μονοπάτι, η ιστορική μονή του Αγίου Αντωνίου να είναι εργοτάξιο:
      Κι εμείς έχουμε το ίδιο ερώτημα αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω με ποιον τρόπο συνδέεται η αξιοποίηση του φαραγγιού με το να γίνει ξεχωριστή κοινότητα η Αρβη.

      Ξανά Ε) Να μην υπάρχει ιατρείο, φαρμακείο, παιδική χαρά, γήπεδο , για τόσους ανθρώπους;
      Δεν φαντάζομαι να θεωρείτε υπεύθυνους τους Αμιριώτες για το ότι δεν βρέθηκε κάποιος φαρμακοποιός να ανοίξει φαρμακείο στην Άρβη! Για τα υπόλοιπα νομίζω οτι υπάγονται στο ερώτημα Δ.
      Για το νεκροταφείο (δεν αναφέρεσαι, αλλά επειδη έχει τεθεί και είναι αρκετά σοβαρό) όπως έμαθα από το Δήμαρχο, έχει ενταχθεί στο πενταετές πρόγραμμα και αν θέλεις να ξέρεις…. το θέμα ετέθη μετ΄ επιτάσεως στη σύσκεψη των Αμιριωτών με τον Δεικτάκη. Προφανώς ο “δικός” σας που ήταν μέσα (ενώ στη δική σας σύσκεψη δεν υπήρχε Αμιριώτης) σας ανέφερε μόνο τα ελάχιστα αρνητικά που ειπώθηκαν με στόχο να δυναμιτίσει το κλίμα, “ξεχνώντας” βέβαια να σας μεταφέρει τα πάρα πολλά θετικά και υποστηρικτικά που ειπώθηκαν για τα προβλήματα της Άρβης.


      Ομως και οι Αμιριώτες θα ήθελαν ξεκάθαρες απαντήσεις σε κάποια θέματα για τα οποία εγώ όταν τα υποβάλλω δέχομαι προσωπικές επιθέσεις, ύβρεις και απαντήσεις του τύπου “Θέλουμε ξεχωριστή κοινότητα ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΟΥΜΑΝΤΟ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ”
      Λες και μπαίνω εγώ η κάποιος άλλος στα σπίτια σας και κάνει κουμάντο!

      Α) Με ποιον τρόπο θα λυθούν τα προβλήματα της περιοχής όταν το ΔΔ των Αμιρών κατακερματιστεί;
      Β) Αφού βάζετε θέμα σφραγίδας του ΔΔ, γιατί ένας Αμιριώτης που έχει περιουσία και στα Αμιρά και στην Άρβη θα πρέπει να επισκέπτεται δυο κοινότητες για να πάρει, ας πούμε, μια βεβαίωση;
      Γ) Προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι υπάρχει συντριπτική λαϊκή πλεοψηφία στην Αρβη σε σχέση με τους ορεινούς οικισμούς. Αρα βάσει αυτών των ισχυρισμών, η Άρβη μπορεί να εκλέξει “δικούς” τοπικούς συμβούλους και στα Αμιρά και στον Αη Βασίλη και στο Βαχό, δηλαδή ΤΡΕΙΣ στους ΤΡΕΙΣ (Χώρια τους γενικούς συμβούλους). Παρόλα αυτά ζητάτε ξεχωριστή κοινότητα για να εκλέγετε ΕΝΑΝ στους ΤΕΣΣΕΡΙΣ!! Μήπως λοιπόν κάποιοι ενδιαφέρονται μόνο για την προσωπική τους εκπροσώπηση και όχι για την εκροσώπηση των Αρβειτών;
      Δ) Θα έχετε διαβάσει υποθέτω τα δημοσιεύματα που θέλουν την Αρβη να εντάσσεται σύντομα στο πρόγραμμα “ΠΟΣΕΙΔΩΝ” του ΤΑΙΠΕΔ. Έχετε να πείτε κάτι γι αυτό; Κι αν χρειαστεί να βγoύμε στους δρόμους για να αποτρέψουμε τέτοιου είδους σχεδιασμούς…. ποιος θα μας συμπαρασταθεί όταν θα έχουμε αποκοπεί από τις ρίζες μας, κι όταν η λέλαπα που έρχεται, μας βρει διαιρεμένους;

      Μανόλης Ηλιάκης

      Διαγραφή
  2. Και μια διαπίστωση περί δημοκρατίας. Ο παρών ιστότοπος είναι ανοικτός για όποιον θέλει να διατυπώσει την άποψη του. Σε αντίστοιχο ιστοτόπο που διαχειρίζονται κάποια παιδιά από την Άρβη δεν μου επιτρέπεται να κάνω εγγραφή και να πω τις απόψεις μου. Παραθέτω τα λεγόμενα του διαχειριστή :" iliaki egw se aperipsa duo fores ap tin selida tis arvi gt eisai anepi8umitos sto xwrio mas.."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Με επτά ειδικούς συντελεστές θα γίνεται από τον Ιανουάριο 2014 η φορολόγηση των 50 εκατομμυρίων στρεμμάτων εκτός σχεδίου γης, σύμφωνα με το τελικό σχέδιο του υπουργείου οικονομικών που θα δοθεί για έγκριση στην τρόικα. Ανάλογα με την θέση, την χρήση, την απόσταση από θάλασσα, κ.α. θα κληθεί ο κάθε φορολογούμενος πολίτης να καταβάλλει «φουσκωμένους» φόρους σοβιετικής λογικής. Ενδεικτικά, ο φόρος μπορεί να ξεκινήσει από 0,3 ευρώ / στρέμμα σε περίπτωση μεγάλης δασικής έκτασης και να φθάσει έως τα 47,25 ευρώ ανά στρέμμα για εκτάσεις – φιλέτα , ενώ σε περίπτωση που υπάρχει και κατοικία, τα 236,25 ευρώ / στρέμμα"

    ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΚΑΡΕΚΛΑ ΣΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κάποιοι μιλούν για φιλοξενία και όμως βάζετε όρους σε μερικούς ανθρώπους με την λέξη "ανεπιθύμητος".
    να ξέρετε πάντως ότι στην "κοινή γνώμη" έχετε δώσει όχι και τις καλύτερες εντύπωσης...
    το συγκεκριμένο άρθρο 70 ώρες από την δημιουργία του μέχρι αυτήν την στιγμή, έχει 1423 προβολές και 305 "like" και πολλά προσωπικά μηνύματα από ανθρώπους που στηρίζουν ...το αυτονόητο!!!
    Όσο για την φωτογραφία του άρθρου απεικονίζει τα σύνορα κάθε Δημοτικού Διαμερίσματος, ναι είμαστε ένας Δήμος ο οποίος αποτελείται από 16 Δημοτικά διαμερίσματα και η φωτογραφία δείχνει την έκταση του κάθε Δ.Δ. τα οποία πάντα υπήρχαν...
    Τέλος πότε δεν είπαμε ότι θα μας κλέψετε την ιστορία μας, ούτε τη καταγωγή μας, αυτή είναι η ταυτότητα μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η σιωπή (τους) προς απάντηση (μας). Τουλάχιστον ως προς Γ' έχουμε σχηματίσει ξεκάθαρη άποψη αφού διατυπώνεται πλέον χωρίς περιστροφές. "8elo na diloso proedros topikou ....ego mporo na to kano???? ….k oli edo mpou ine alli apo pefko ali apo viano.....agio vasilio krevata k 8eloun na me stiriksoun ...pos 8a gini afto"
    Τι άλλο θέλουμε για να καταλάβουμε ότι κάποιοι επιζητούν "καρέκλα" την οποία δεν μπορούν να καπαρώσουν αλλιώς;

    Όσο για το επιχείρημα ότι "θέλουμε να αποφασίζουμε για τον τόπο μας" ας διαβάσουν καλά τον Νόμο: Το 2011 τέθηκε σε εφαρμογή η «νέα διοικητική αρχιτεκτονική» της Ελλάδας (Ν.3852/2010 ή Πρόγραμμα Καλλικράτης), η οποία α) Κατήργησε όλες τις εναπομείνασες κοινότητες, εντάσσοντάς τες υποχρεωτικά σε κάποιον δήμο, β) Καθιέρωσε τον όρο τοπική κοινότητα ως ονομασία για όλα τα δημοτικά διαμερίσματα των καταργούμενων δήμων. Οι κοινότητες διαθέτουν δικά τους συμβούλια, ο ρόλος αυτών όμως είναι συμβουλευτικός και δεν μπορούν να λάβουν αποφάσεις.
    Ξαναδιαβάστε: Ο ΡΟΛΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.
    Άρα, ποιος είναι ο στόχος αφού έτσι κι αλλιώς ένα τοπικό συμβούλιο δεν μπορεί να πάρει καμιά απόφαση;;;;
    ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΥΑΛΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ξεχάσαμε και να απαντήσουμε και σε ένα άλλο σχόλιο που πήρε αυτό το άρθρο από άνθρωπο που μας δείχνει την "αγάπη" του λέγοντας:
    1.τα κεφάλαια γράμματα που σας έθιξαν αγαπητέ ή αγαπητή.... είναι από άνθρωπο Επίκουρο καθηγητή πανεπιστημίου....

    2. όταν κρύβεστε πίσω από τοίχους κι ανενόχλητοι θίγετε πρόσωπα και καταστασεις...

    3.και να μάθετε πρώτοι εσείς ιστορία και λεπτομέρειες για τα καμμένα χωριά ...Βιαννος δεν είναι μόνο τα Αμμιρα....σεβασμός παρακαλώ....σεβασμός για όλη την επαρχία Βιάννου συμπεριλαμβανομενης και της ΟΜΟΡΦΗΣ ΆΡΒΗΣ ΜΆΣ......

    κάτι λόγια που πρέπει να απαντηθούν από την σελίδα των Αμιρών..

    1. δεν μας πείραξε κανένα κεφαλαίο γράμμα και προπαντός όταν είναι γραμμένο από έναν άνθρωπο που ζει και δουλεύει στο Ηράκλειο με την οικογένεια του=ΑΝΕΜΑΖΩΞΑΡΗΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ και κατονομάζει κάποιους άλλους ΑΝΕΜΑΖΩΞΑΡΗΔΕΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ... λέτε επίσης ότι είναι γραμμένο από Επίκουρο καθηγητή πανεπιστημίου, πρώτη φορά διαβάζουμε κείμενο-ανακοίνωση από έναν Επίκουρο καθηγητή με τόσα ορθογραφικά λάθη (ίδιοι εσείς τα ανακαλύψατε στο facebook)

    2. Ως σελίδα του Αμιρά, δεν θίξαμε ούτε πρόσωπα ούτε καταστάσεις, και αν το κάναμε να μας πείτε σε ποιο σημείο του άρθρου. ειδικά πρόσωπα καθώς δεν αναφέραμε και δεν έχουμε αναφέρει ποτέ κάποιον με το όνομα του (εκτός τον κύριο Μανδαλάκη που τοποθετήθηκε δημοσίως και του απαντήσαμε σεμνά όπως μας απάντησε και ο ίδιος)

    3. μας λέτε να μάθουμε εμείς πρώτοι ιστορία και λεπτομέρειές για τα καμμένα χωριά.
    ΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΎΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ότι δεν χρειάζεται να μάθουμε εμείς ιστορία ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΙΔΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΌΠΟΥ ΜΑΣ και είμαστε περήφανοι γι' αυτό! τα Αμιρά, ο Αγιος Βασίλειος, Η Βιάννος ο Πεύκος και όλα τα ορεινά χωριά που κάηκαν και σκοτώθηκαν και όχι η Άρβη, που δηλώνετε Αρβήτες και όχι Αμιριώτες ΑγιοΒασιλίτες Βιαννίτες Πευκιανοί κτλ Αν δηλώνετε επισήμως ότι ζείτε & αισθάνεστε Αρβήτες και δεν σας νοιάζει από που κατάγεστε, απαρνιέστε και την ίδια την ιστορία, εκτός και αν όπου σας συμφέρει είστε Αρβήτες και όπου σας συμφέρει Αμιριωτές,Αγιοβασιλίτες κτλ "γιατί Βιάννος.. δεν είναι μόνο η Άρβη..."
    και μιλήσατε για σεβασμό, ποιον σεβασμό; όταν ήρθαν άνθρωποι στο μνημόσυνο του Ηρώο στις 15/9 για να δώσουν με την παρουσία τους "φόρο τιμής" στους αδικοχαμένους προγόνους μας, για να ζούμε εμείς σήμερα ελεύθεροι, εσείς μοιράζατε τα φυλλάδια σας, λες και αυτό που γίνετε κάθε χρόνο στο μνημείο του Ηρώο είναι κάποια εκδήλωση, κάποιο γλέντι, η κάποια διαδήλωση. μνημόσυνο γίνετε και δίνουν κόλλυβα στους ανθρώπους, όχι μπανάνες... φυσικά και έχουμε σεβασμό για την όμορφη Άρβη μας, γιατί εκεί έχουμε τα θερμοκήπια μας, τις Ελιές μας, τα σπίτια μας και τα χωράφια μας, χωράφια που τα κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας που ήταν Αμιριώτες...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τελικά κύριε Μανδαλάκη θέλετε διάλογο και συνενόηση, η πήρατε σβάρνα το fasebook για να προβάλετε τους αβάσιμους ισχυρισμούς σας. Περιμένουμε τις απαντήσεις στα ερωτήματα που σας έθεσε ο κύριος Ηλιάκης και τα οποία αντιπροσωπεύουν το σύνολο των Αμιριωτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ Μανόλη, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι ο διχασμός.
    Δυστυχώς, δεν ξέρω πώς η διχόνοια έχει παρεισφρήσει στον τόπο μας.
    Ξεκαθαρίζω, τόπο εννοώ όλη την ανατολική Βιάννο.
    Νιώθω τα Αμιρά, τον Αη Βασιλη, τον Πεύκο και τα υπόλοιπα χαροκαμένα χωριά, δικά μου και λατρεμένα.
    Ειλικρινά, προσπαθώ να μείνουμε ενωμένοι, να τα βάλουμε κάτω βρε αδερφέ και να τα βρούμε.
    Θα πω την "αμαρτία" μου, δίκιο εχουν , όπως πάντα, και οι δυο απόψεις, όμως η ζυγαριά κλίνει στους Αρβίτες...
    Θέλουν το χωριό τους ενωμένο, όχι οι Αρβίτες Αγίου Βασιλείου και Αμιρών, θέλουν να μην έχουν σύνορα ανάμεσά τους...
    Να μπορούν ενωμένοι να διεκδικούν κι όχι χώρια, ουτε μέσω τρίτων...
    Τα του δήμου δεν τα γνωρίζω καλά, ούτε περί ΕΣΠΑ, ουτε προγράμματα, δεν είναι αυτή η δουλειά μου...
    Απλά, σαν δάσκαλος που νοιάζεται για τη διαπαιδαγώγηση και τον πολιτισμό, βάζω μια μικρή πινελιά στα δρώμενα του τόπου μας...
    Λέω λοιπόν, πέρα από πολιτικολογίες πως η Άρβη αξίζει την αυτοδιάθεση, σαν ενιαίο κοινοτικό διαμέρισμα. Να αναρωτηθούμε δε οτι στη νυν Άρβη υπάρχουν παρα πολλοί, ίσως οι περισσότεροι, "προερχόμενοι" από Αη Βασίλη, όπως εγώ και η οικογένειά μου που διέθετε τους πρώτους μαγατζέδες...
    Αυτό δείχνει ότι είναι παράλογο να μιλάμε για δυο "Άρβες" !
    Ουσιαστικά η Άρβη είναι ένα πολυσυλλεκτικό χωριό με μέλλον, και εμείς που την αγαπάμε πρέπει να αφήσουμε να νοικοκυρέψει μόνη της τα του οίκου της...
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γιώργο δεν θα διαφωνήσω στο βασικό νόημα του κειμένου σου "Να μπορούν να διεκδικούν ΕΝΩΜΕΝΟΙ". ΧΩΡΙΣ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ και κριτήρια του στυλ: "ΕΣΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗΝ ΑΡΒΗ ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΛΟΓΟ" Απαιτείται διάλογος ανάμεσα σε όσους έχουν άμεση η έμμεση σχέση με την Αρβη και βέβαια δεν μπορούμε να αφήσουμε το θυμικό κάποιων να υποθηκεύσει το μέλλον της περιοχής. Πέρα από το τυρί κάποιος πρέπει να τους δείξει και τη φάκα. Εδώ μπορείς να δεις μία. http://www.gsis.gr/gsis/export/sites/default/gsis_site/Services/Polites/documents_Antikeimenikes/01._N.HRAKLEIOY.pdf
    Ρώτα τον Στουρνάρα να σου πει ποια είναι η διαφορά ενός ακίνητο στην Κουσέλα Αμιρών από ένα ακίνητο στην Κουσέλα Άρβης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Νομίζω πως πρέπει όλοι μας να κάνουμε την ανατροπή.
    Να ενωθούμε και ομόβουλοι να διεκδικήσουμε το κοινό καλό, ξεχνώντας σύνορα και οφίτσια του παρελθόντος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

γράψτε μας...

web online camera

Γνωρίστε τον Αμιρά με αυτό το βίντεο

Ένα υπέροχο video με τις μοναδικές παραλίες της Κρήτης

Η φωτογραφία της βδομαδας!

Η φωτογραφία της βδομαδας!