ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αγροτικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αγροτικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

Παράταση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης στο δήμο Βιάννου



Οι άνεμοι που έφτασαν στα τέλη Ιανουαρίου το επίπεδο μικρού τυφώνα και έπληξαν τον δήμου Βιάννου στην Κρήτη, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλες ζημιές και 380 συνάνθρωποί μας να υποστούν ζημιές στην περιουσία τους. Η ένταση των ανέμων έφτασε το επίπεδο μικρού τυφώνα. Ο δήμος Βιάννου ζήτησε και πέτυχε παράταση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης.

Ο δήμαρχος Παύλος Μπαριτάκης, είπε χαρακτηριστικά: «Μας δόθηκε από όσα γνωρίζω, απλά περιμένουμε το επίσημο έγγραφο από τον γγ Πολιτικής Προστασίας.

Είχαμε σημαντικές ζημιές από τις ανεμοθύελλες που έπληξαν την περιοχή μας στα τέλη Γενάρη. Είμαστε σε μια φάση καταγραφής των ζημιών και καταβολής των αποζημιώσεων. Αυτή την στιγμή γίνεται η εξατομίκευση των ζημιών. Οι άνεμοι για ένα τετραήμερο έπλητταν την περιοχή μας με ταχύτητες 190-200 χιλιομέτρων. Έφτασαν δηλαδή το επίπεδο μικρού "τυφώνα". Είχαμε πολλές ζημιές σε καλλιέργειες, θερμοκήπια, δρόμους κλπ. Ζητάμε να ενταχθούμε στα προβλεπόμενα από τον νόμο, όπως φορολογικές ρυθμίσεις. Έχουν καταγραφεί στην περιοχή μας 380 πληγέντες. Άλλος περισσότερο άλλος λιγότερο».

Την παράταση στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης είχε ζητήσει ο δήμαρχος από την Περιφέρεια Κρήτης. Ο δήμαρχος της Βιάννου βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα, μαζί με τον δήμαρχο Ανωγείων Μανώλη Καλλέργη στα γραφεία της Περιφέρειας όπου έθιξαν θέματα υποδομών και ανάπτυξης που αφορούν τους ορεινούς δήμους Ανωγείων και Βιάννου καθώς και του προβλήματος της λειψυδρίας

Μάλιστα, ο δήμαρχος Βιάννου αφού αναφέρθηκε στα θέματα των καταστροφών ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη για την συμβολή του στην αποκατάσταση των ζημιών που έχουν προκληθεί στις υποδομές του δήμου Βιάννου αλλά και για την θετική του εισήγηση στον γ.γ. Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας-ύστερα από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου- να δοθεί παράταση μέχρι τέλη Ιουνίου στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην περιοχή προκειμένου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες καταγραφής και αποκατάστασης των ζημιών. Ο αριθμός των 380 πληγέντων σύμφωνα με την Περιφέρεια Κρήτης, αντιστοιχεί στο 40% των καλλιεργούμενων θερμοκηπιακών εκτάσεων στο Δήμο Βιάννου.
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017

Σε ποιες περιοχές οι ελαιοκαλλιεργητές θα πληρώσουν εισφορά δακοκτονίας



Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιων Εσόδων (ΑΑΔΕ) κοινοποίησε στις Περιφέρειες πίνακα περιοχών στις οποίες διενεργήθηκε, με μέριμνα του Δημοσίου, ομαδική καταπολέμηση δάκου της ελιάς κατά το ελαιοκομικό έτος 2017-2018.

Οι κατά τόπους Περιφερειακές Ενότητες θα πρέπει να αποστείλουν στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. κατάσταση με τα ονόματα των ελαιοκαλλιεργητών της κάθε περιοχής.

Όπως επισημαίνει στο έγγραφό της η ΑΑΔΕ, οι ελαιοκαλλιεργητές, οι οποίοι κατά το έτος 2017 άσκησαν τους κανόνες της Βιολογικής Γεωργίας, δεν υποχρεούνται στην καταβολή εισφοράς δακοκτονίας.

Για τους ελαιώνες που κατ' αρχάς εντάχθηκαν στο πρόγραμμα συλλογικής καταπολέμησης του δάκου της ελιάς αλλά μέχρι το τέλος της ελαιοκομικής περιόδου 2017 δεν εφαρμόσθηκε το πρόγραμμα της συλλογικής καταπολέμησης, οι αντίστοιχοι ελαιοκαλλιεργητές δεν υποχρεούνται στην καταβολή της εισφοράς δακοκτονίας για το έτος 2017.

Οι Περιφερειακές Ενότητες θα αποστείλουν στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. κατάσταση των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. στις περιοχές των οποίων δεν εφαρμόσθηκε πρόγραμμα συλλογικής καταπολέμησης.

Υπενθυμίζουμε ότι η εισφορά δακοκτονίας ορίζεται σε ποσοστό 2% επί της αξίας λαδιού, που παράγεται και υπολογίζεται στη μικρότερη τιμή συγκέντρωσης (παρέμβασης) μεταξύ εκείνων που καθορίζονται για τις ποιότητες των βρώσιμων λαδιών κατά το χρόνο της παραγωγής, δηλαδή στην τιμή παρέμβασης για το κοινό Παρθένο Ελαιόλαδο οξύτητας 2-3,3%.

Με τις ίδιες διατάξεις η εισφορά δακοκτονίας στις πωλούμενες χονδρικά από τους παραγωγούς ή τους εντολοδόχους αυτών ελιές ορίζεται όπως και πριν σε ποσοστό 2% επί της τιμολογιακής αξίας πώλησής τους.

Με την εγκύκλιο ΠΟΛ 1160/03.10.2017 (AΔΑ: 6ΡΨΗ46ΜΠ3Ζ-ΡΓ2) σας γνωστοποιήθηκε ότι η τιμή του ελαιολάδου κατά κιλό (1,524 ευρώ /κιλό), θα λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων της εισφοράς δακοκτονίας για το ελαιοκομικό έτος 2017-2018.

Οι περιοχές στην Κρήτη όπου οι παραγωγοί θα πληρώσουν εισφορά δακοκτονίας

Ολόκληρο το έγγραφο της ΑΑΔΕ
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

Στο πλευρό των αγροτών και ο Δήμος Βιάννος – Στην Αθήνα ο Π. Μπαριτάκης



Το θέμα τω αγροτικών κινητοποιήσεων απασχόλησε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βιάννου που εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα. Όπως αποφασίστηκε στο αγροτικό συλλαλητήριο της Αθήνας θα συμμετάσχει και ο δήμαρχος Βιάννου Παύλος Μπαριτάκης εκπροσωπώντας την ΠΕΔ Κρήτης. Παράλληλα, την ημέρα του συλλαλητηρίου οι δημοτικές υπηρεσίες θα είναι κλειστές σε ένδειξη συμπαράστασης. Σε σχετική ανακοίνωση του Δήμου Βιάννου επισημαίνονται τα εξής:

«Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Βιάννου εκφράζει την συμπαράσταση και την αλληλεγγύη του στον αγώνα των αγροτών που καταγγέλλουν και τάσσονται «κατά» των προωθούμενων μέτρων υπερφορολόγησης και της υπέρογκης αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών τους.

Στη σημερινή εποχή της κρίσης, ο πυλώνας Αγροτικής Ανάπτυξης μπορεί να αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες της επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας, το Δημοτικό Συμβούλιο Βιάννου καταδικάζει την εφαρμογή των νέων μέτρων ως καταστροφικών για τον αγροτικό κόσμο και τους παραγωγούς της χώρας και στηρίζει τους αγρότες – παραγωγούς, οι οποίοι μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και στην έξοδό της από την οικονομική κρίση.

Αποφασίζει τέλος το κλείσιμο των υπηρεσιών του Δήμου Βιάννου την Τετάρτη 08/03/2016 την οποία θα πραγματοποιηθεί το συλλαλητήριο των αγροτών της Κρήτης στην Αθήνα.

Επίσης στο συλλαλητήριο θα συμμετέχει και ο Δήμαρχος Βιάννου ως εκπρόσωπος της ΠΕΔ Κρήτης.

Το παρόν ψήφισμα να επιδοθεί στο Συντονιστικό Όργανο Αγροτών της Κρήτης , να δημοσιευθεί στον Τοπικό Τύπο και να αποσταλεί στο γραφείο του κ. Πρωθυπουργού, στους κ.κ. υπουργούς Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, στους κ.κ. βουλευτές του νομού Ηρακλείου, και στον κ. Περιφερειάρχη Κρήτης».
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

Αύριο το πρωί (7/12) αναχωρεί το πλοίο ασφαλείας με τα αγροτικά προϊόντα της Κρήτης Πηγή: Την Τετάρτη αναχωρεί το πλοίο ασφαλείας με τα αγροτικά προϊόντα της Κρήτης



Με την δέσμευση του υπουργείου Ναυτιλίας, για δρομολόγηση πλοίου το πρωί της Τετάρτης φαίνεται πως βρίσκεται λύση στο θέμα της μεταφοράς των προϊόντων από την Κρήτη στον Πειραιά και από εκεί στους τόπους προορισμού τους, σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Η απεργία διαρκείας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις μεταφορές και οι αγρότες υποστηρίζουν πως αν δεν λυθεί το θέμα άμεσα, τότε η καταστροφή θα είναι ανεπανόρθωτη.

Μετά από μαραθώνιες διαβουλεύσεις και αφού το θέμα του πλοίου ασφαλείας πέρασε από ... 40 κύματα, τελικά ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής παρείχε την διαβεβαίωση τους εκπροσώπους των αγροτών αλλά και στον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, ότι η φόρτωση και η μεταφορά των προϊόντων θα γίνει την Τετάρτη.

Εκατοντάδες αγρότες και παραγωγοί συγκεντρώθηκαν νωρίτερα στο λιμάνι του Ηρακλείου, μαζί με φορτηγά που μεταφέρουν κηπευτικά και άλλα προϊόντα και ζήτησαν τον απόπλου ενός πλοίου προκειμένου να μην καταστραφεί η παραγωγή τους, αλλά και να τηρηθούν τα συμβόλαια για τις παραδώσεις -κυρίως- στις αγορές του εξωτερικού.

Πηγή: ekriti
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2016

Ραβασάκια με 10.000 ευρώ σε 60.000 ξεχασμένους αγρότες


Ειδοποιητήρια με λογαριασμούς που φτάνουν και τις 10.000 ευρώ από εισφορές 20ετίας απέστειλε ο ΟΓΑ σε 60.000 «ξεχασμένους» αγρότες.

Πρόκειται για ασφαλισμένους που ξεκίνησαν από τον ΟΓΑ πριν ακόμη γίνει ταμείο κύριας ασφάλισης (δηλαδή πριν το 1998) αλλά στη συνέχεια είτε σταμάτησαν να πληρώνουν είτε διέκοψαν την ασφάλιση και μετακινήθηκαν σε άλλο ταμείο, είτε συνέχισαν και παραμένουν ως σήμερα με το βάρος των οφειλών.

Ο ΟΓΑ εντόπισε τις περιπτώσεις αυτές και βρήκε ότι από το 1988 που λειτουργούσε ο κλάδος της πρόσθετης ασφάλισης μέχρι και σήμερα 60.000 ασφαλισμένοι του σταμάτησαν να πληρώνουν εισφορές και πολλές περιπτώσεις, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, δεν έχουν καταβάλει ούτε ένα ευρώ από την ημέρα που γράφτηκαν στον Οργανισμό.

Στους 60.000 άρχισαν από πέρυσι να αποστέλλονται ειδοποιητήρια με το σύνολο της οφειλής τους, όχι όμως από το 1988 αλλά από το 1998 και μετά που ο ΟΓΑ είναι ταμείο κύριας και υποχρεωτικής ασφάλισης.

Ο λογαριασμός που καλούνται να πληρώσουν φτάνει και τις 10.000 ευρώ και μάλιστα ο ΟΓΑ τα ζητάει μαζεμένα με διορία ως το τέλος Νοεμβρίου ή με αίτηση για ρύθμιση της οφειλής μέχρι την ίδια ημερομηνία.

Αν δεν το πράξουν μέχρι το τέλος Νοεμβρίου ή αν δεν αποδείξουν ότι από το 1998 και μετά δεν ήταν στον ΟΓΑ αλλά σε άλλο φορέα τότε θα βρεθούν προ εκπλήξεων καθώς η οφειλές που υπερβαίνουν τις 5.000 ευρώ θα μεταφερθούν αυτόματα στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) και θα μπουν αυτόματα στη μαύρη λίστα των οφειλετών που αν δεν τακτοποιήσουν ή δεν ρυθμίσουν το χρέος τους, τότε θα βρεθούν αντιμέτωποι ακόμη και με κατασχέσεις.
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016

Ξεπερνάει το 60% η ζημιά στο λάδι της Βιάννου...



Από 55 μέχρι και 60% - σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του δημάρχου Παύλου Μπαριτάκη - είναι φέτος, μέχρι και αυτή την ώρα, οι ζημιές στην παραγωγή των ελαιοδέντρων της Βιάννου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια περιοχή η οποία έχει σχεδόν ως μονοκαλλιέργειά της την παραγωγή ελαιολάδου.

Πέρυσι η Βιάννος παρήγαμε γύρω στους 4.000 τόνους ελαιολάδου. Και οι αγρότες είχαν προσδοκίες για αύξηση της παραγωγής τους φέτος, ή, στη χειρότερη περίπτωση, να έμενε στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα. Όμως, οι καιρικές συνθήκες δεν ευνοούν προς την κατεύθυνση αυτή και οι ζημιές είναι ήδη τεράστιες, ενώ εξελίσσονται κάθε μέρα που περνάει και γίνονται ακόμα μεγαλύτερες!

"Με την ανομβρία του χειμώνα και με τις υψηλές θερμοκρασίες την περίοδο της ανθοφορίας και τους καύσωνες που ακολούθησαν, δυστυχώς έχουμε αποτελέσματα πάρα πολύ άσχημα», λέει στη "Νέα Κρήτη" ο δήμαρχος της Βιάννου. «Και αυτά συμβαίνουν φέτος μετά από μια καλή χρονιά που ήταν η περυσινή. Υπήρχε παραγωγή. Ήταν από τις καλές χρονιές. Και ο κόσμος περίμενε ότι θα είχε και φέτος βεντέμα. Κι αυτό διότι έδειξε ότι υπήρξε πολλή ανθοφορία. Αλλά οι καιρικές συνθήκες ήταν κακές".

Ο Δήμος Βιάννου έχει στείλει επιστολή στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ζητώντας να γίνουν οι προβλεπόμενες ενέργειες για να δρομολογηθούν οι αποζημιώσεις των πληγέντων αγροτών. «Έχουμε κάνει», όπως λέει στην εφημερίδα μας ο Παύλος Μπαριτάκης, «επίσης αναγγελία στον ΕΛΓΑ. Έχουμε ζητήσει και από το υπουργείο να δούμε τι μπορεί να κάνει και περιμένουμε».

Ο δήμαρχος της Βιάννου βέβαια έχει μιλήσει προσωπικά και με το διευθυντή του ΕΛΓΑ στην Κρήτη Νίκο Δασκαλάκη, ο οποίος απαντά ότι περιμένει τις οδηγίες της Αθήνας και ενδεχομένως οι ζημιές της περιοχής να ενταχθούν στα ΠΣΕΑ, τα οποία όμως δεν είναι και η... καλύτερη λύση, για να γίνουν γρήγορα και σωστά οι διαδικασίες που προβλέπονται. «Πρέπει να δοθούν οι αποζημιώσεις γιατί πρέπει να στηριχτεί ο παραγωγός. Από τη στιγμή που ο παραγωγός έχει χάσει ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής του από θεομηνία, πρέπει το κράτος και ο ΕΛΓΑ να σταθούν στο πλευρό του...».

Σύμφωνα με τον Παύλο Μπαριτάκη, «από την ώρα που υπάρχουν τα φορολογικά μέτρα, θα πρέπει να λαμβάνονται και μέτρα στήριξης των αγροτών. Η Πολιτεία θα πρέπει να βγάλει εξειδικευμένα προγράμματα και δράσεις για τον πρωτογενή τομέα: και στο θέμα των υποδομών, όπως είναι τα αρδευτικά έργα που θα πρέπει να εξεταστούν με πρώτη προτεραιότητα και να χρηματοδοτηθούν, και στους αγροτικούς δρόμους, αλλά με τη στήριξη των υπηρεσιών. Εγώ δεν έχω έναν γεωπόνο στο Δήμο. Δε μου εγκρίνουν να πάρω έναν γεωπόνο, να βγει έξω να κάνει μια έρευνα να βοηθήσει τους αγρότες. Είμαστε ένας αγροτικός δήμος, ορεινός»...

Καταλήγοντας, ο Παύλος Μπαριτάκης λέει ότι οι ελιές της Βιάννου είναι ποτιστικές. «Εμείς προσπαθούμε να δίνουμε νερό στους παραγωγούς, οι οποίοι και ποτίζουν τις ελιές τους. Κατά μέσο όρο, ο Δήμος μας παράγει κάθε χρόνο γύρω στους 4.000 τόνους ελαιολάδου. Φέτος θα περιμέναμε τουλάχιστον την ίδια παραγωγή, ή λίγο παραπάνω. Αλλά όπως πάνε τα πράγματα, είναι ζήτημα αν θα φτάσουμε τους 2.000 τόνους. Και βέβαια, αν μείνουμε στα σημερινά επίπεδα και δεν έχουμε ακόμα μεγαλύτερες ζημιές μέχρι τη συγκομιδή»...

Ρεπορτάζ: Χριστοφορος Παπαδάκης
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 18 Ιουνίου 2016

Όλα για την αλόη!



Η αλόη βέρα είναι ένα από τα φυτά που πρέπει να υπάρχει σε κάθε σπίτι. Είναι βολική, δεν έχει απαιτήσεις, πολλαπλασιάζεται με δυο κινήσεις και μέσα στη σάρκα της διαθέτει ένα μαγικό τζελ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς καμία – μα καμία – επεξεργασία, για να ενυδατώσει αλλά και να ανακουφίσει την επιδερμίδα μας. Ειδικά σε θέματα επούλωσης πληγών και εγκαυμάτων κάνει θαύματα καθώς έχει αντιβιοτική, αντιμυκητιακή και αντιφλεγμονώδη δράση.

Και όλο αυτό γίνεται ακόμα καλύτερο αν σας πω ότι για να πάρετε αυτό το περίφημο εκχύλισμα δεν χρειάζεται παρά να κόψετε ένα κομμάτι αλόης βέρα, κάποιο με τροφαντή σάρκα, να το ανοίξετε στα δύο και με ένα κουταλάκι ή μαχαιράκι να το μαζέψετε. Αν μάλιστα θέλετε, μπορείτε να μην το αφαιρέστε κα να το τρίψετε κατευθείαν πάνω στο σημείο που θέλετε να περιποιηθείτε. Τόσο απλά.

Πρόσφατα το χρησιμοποίησε μια φίλη, που κάηκε κάμποσο στο πίσω μέρος του λαιμού της και στους ώμους από τον ύπουλο καλοκαιρινό ήλιο, και έχω να σας πω ότι δεν πίστευε ούτε εκείνη ούτε εγώ πόσο άμεσα ανακουφίστηκε το κατακαημένο δερματάκι της. Με αυτό το ταπεινό τζελ αλόης αντιμετώπισα και μια επίμονη δερματίτιδα στα αυτιά της Νοέλ Βρωμούσας, της αλανιάρας σκύλας μας, που λατρεύει να τρίβεται στα χώματα σαν να μην υπάρχει αύριο (και μετά στους καναπέδες…). Σε δέκα μέρες τα αναψοκοκκινισμένα αυτιά της ανακουφίστηκαν και έγιναν σαν καινούργια (μακάρι να μπορούσα να πω το ίδιο και για τους καναπέδες).

Αν, λοιπόν, φτιάχνετε αυτές τις μέρες τις λίστες με τα φυτά που θέλετε να αγοράσετε, μη ξεχάσετε να προσθέσετε σ’ αυτήν – και μάλιστα πάνω πάνω – μια αλόη βέρα. Αν, από την άλλη, έχει πάρει το μάτι σας στη βεράντα κάποιου φίλου ή γείτονα αλόη βέρα, δεν χρειάζεται να ξοδευτείτε, απλώς ζητήστε του να σας δώσει ένα-δύο από τα «παιδιάκια» της. Τι εννοώ; Γύρω τριγύρω από το βασικό φυτό ξεπετιούνται συνέχεια καινούργια κορμάκια αλόης που αργά ή γρήγορα πρέπει να αφαιρεθούν.


Ένα τέτοιο «παιδάκι» μπορείτε να το πάρετε (απλώς τραβήξτε το απαλά από το μητρικό φυτό) και να το μεταφυτέψετε σε ένα γλαστράκι το οποίο και θα τοποθετήσετε σε ένα φωτεινό μέρος που, προσοχή-προσοχή, δεν το χτυπά απευθείας ήλιος. Η αλόη αγαπά το φως αλλά δεν θέλει ντουγρού ήλιο πάνω της και αυτή είναι η μόνη της ιδιοτροπία. Θυμηθείτε να την ποτίζετε για 10-15 μέρες 3 φορές την εβδομάδα με λίγο όμως νερό, ίσα που να διατηρείται η υγρασία στο χώμα της. Όταν με το καλό πιάσει η ρίζα της, το πότισμα θα το κάνετε μόνο όταν το χώμα της είναι στεγνό.

Και κάπως έτσι η αλόη βέρα σας θα δέσει και σε λίγους μήνες θα εξελιχθεί σε κοτζάμ αλόη που με τη σειρά της θα σας γεμίσει παιδάκια, αρκετά για να μοιράσετε στους φίλους σας.

της Μαρίας Πετρίδη bostanistas.gr
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 17 Ιουνίου 2016

Ανυπολόγιστη καταστροφή στο ελαιόλαδο για τους παραγωγούς



Προ των πυλών ολοκληρωτική... καταστροφή! "Κραυγή αγωνίας" από τους παραγωγούς στους δημάρχους της Κρήτης και από τους δημάρχους προς το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με φόντο την ολοκληρωτική καταστροφή, της τάξης ακόμα και του 90% (!), που αναμένεται στη φετινή ελαιοπαραγωγή λόγω εκτεταμένης σχινοκαρπίας και ακαρπίας...

Στα χωριά της κρητικής ενδοχώρας επικρατεί πρωτοφανής απογοήτευση και κατήφεια. Φέτος υπήρξε εντυπωσιακή αρχικά ανθοφορία. Στις περισσότερες περιοχές του νησιού οι ελαιοπαραγωγοί περίμεναν γερή... βεντέμα. Πάνω όμως που υπήρχαν μεγάλες προσδοκίες για μεγάλη παραγωγή και ένα καλό φέτος εισόδημα από την ελιά που θα έδινε "ανάσα" εν μέσω κρίσης, το όνειρο... μετατράπηκε σε εφιάλτη!

Τα τερτίπια του καιρού, στις κρίσιμες στιγμές για τα ελαιόδεντρα, στη φάση της καρπόδεσης, με βροχή και μετά αφρικανική σκόνη έπληξαν τους καρπούς, με συνέπεια, πλην εξαιρέσεων μετρημένων στα... δάχτυλα, να ισοπεδωθεί η φετινή ελαιοπαραγωγή, στην οποία τόσο πολύ είχαν "ποντάρει" οι παραγωγοί! Μάλιστα ο εφιάλτης δεν αποκλείεται να κρύβει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις, αφού στους Δήμους φτάνουν εκτιμήσεις για πρόβλημα στο βλαστό της ελιάς που θα πλήξει την ελαιοπαραγωγή και την επόμενη 2ετία με 3ετία!

Πλέον, ο ένας μετά τον άλλο οι δήμαρχοι της Κρήτης στρέφονται στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ζητώντας την πολιτική παρέμβασή του για να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες καταγραφής των ζημιών και να κινηθούν κατόπιν οι διαδικασίες καταβολής αποζημιώσεων στους πληγέντες ελαιοπαραγωγούς...

Χαρακτηριστική είναι η επιστολή που έστειλε χθες ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Ζαχαρίας Καλογεράκης στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου, περιγράφοντας με μελανά χρώματα τις τεράστιες ζημιές που έχουν προκληθεί σε όλη την επικράτεια του δήμου.

«Ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας αποτελεί δήμο της ενδοχώρας του νομού Ηρακλείου, όπου η πλειοψηφία των κατοίκων του ασχολούνται με την καλλιέργεια της ελιάς και έχουν σαν μοναδικό εισόδημα το αγροτικό.

Αρχικά η ανθοφορία των ελαιοδέντρων εμφανίστηκε αρκετά πλούσια σε όλες σχεδόν τις περιοχές. Στη συνέχεια όμως η καρποφορία σε συγκεκριμένες περιοχές του δήμου διαπιστώθηκε ότι παρουσίασε ολική καταστροφή από ζημιές στη φάση της καρπόδεσης, που κυμαίνονται σε ποσοστά από 90-100%, εκδηλούμενη κατά διαφορετικές μορφές στις διάφορες περιοχές. Στις χαμηλότερες πρωιμότερες ζώνες παρουσιάστηκε με το φαινόμενο της "σχινοκαρπίας", ενώ στις υψηλότερες και οψιμότερες με το φαινόμενο της πλήρους αποτυχίας της καρπόδεσης».

«Οι υπηρεσίες του Δήμου έχουν μεταβιβάσει αίτημα στο υποκατάστημα ΕΛΓΑ. Ηρακλείου και έχουν επισημάνει το πρόβλημα που δυστυχώς αφορά και άλλους δήμους στην ενδοχώρα του νομού και αναμένουμε την απόφαση του υπουργού και του ΕΛΓΑ. για να προχωρήσουμε τη διαδικασία της καταγραφής των ζημιών. Κατανοώντας τη σοβαρότητα του θέματος, παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας», καταλήγει ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος.

Στο δήμο Μινώα Πεδιάδος, μάλιστα, έφτασαν πληροφορίες και εκτιμήσεις γεωπόνων που προκαλούν ακόμα μεγαλύτερο "πονοκέφαλο". Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αυτές, λόγω των καιρικών συνθηκών έχει αρχίσει και ξεραίνεται η φούντα, ο βλαστός των ελαιοδέντρων. Όσο περνά ο καιρός, πλησιάζοντας προς το Σεπτέμβριο, το φαινόμενο θα αρχίζει να πιάνει και τη φλούδα των δέντρων, με συνέπεια να κινδυνεύει να καταστραφεί η ελαιοπαραγωγή για τα επόμενα δύο-τρεις χρόνια!




Στο 98% η ζημιά - Ούτε σταγόνα λάδι... στη Σητεία

Η μεγάλη καταστροφή στην ελαιοπαραγωγή δεν αφορά μονάχα στο δήμο Μινώα Πεδιάδος. Πρόκειται για ένα παγκρήτιο, δυστυχώς, πρόβλημα, που αφορά στους περισσότερους δήμους. Για του λόγου το αληθές, ανάλογη επιστολή-κραυγή αγωνίας με αυτή του Ζαχαρία Καλογεράκη είχε στείλει πριν λίγες ημέρες στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και ο δήμαρχος Σητείας Θοδωρής Πατεράκης. Ο ίδιος, μιλώντας στη "Ν.Κ.", περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση, αφού, όπως είπε, η καταστροφή στη φετινή ελαιοπαραγωγή στο δήμο Σητείας αγγίζει το 98%! «Δυστυχώς μιλάμε για τεράστια, συντριπτική καταστροφή φέτος. Με βάση την αρχική ανθοφορία εδώ στο δήμο, ο κόσμος είχε μεγάλες προσδοκίες για μια εντυπωσιακή παραγωγή. Το πρώτο "χαστούκι" ήρθε όταν έβρεξε σε κρίσιμο στάδιο. Μετά ήρθαν οι υψηλές θερμοκρασίες και το δεύτερο "χαστούκι". Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε εκτεταμένη σχινοκαρπία αλλά και ακαρπία... Αυτή είναι η πρώτη φορά που θυμάμαι τόσο εκτεταμένο πρόβλημα. Και παλιότερα είχαμε προβλήματα σχινοκαρπίας. Στις πεδινές όμως περισσότερο περιοχές. Φέτος, κι αυτό μας έχει κάνει τεράστια εντύπωση, έχουμε εκτεταμένη σχινοκαρπία και σε περιοχές με υψόμετρο, όπως η Δάφνη, η Κριγιά και η Ζάκρος. Αν δε δοθεί λύση από το υπουργείο, δυστυχώς θα μιλάμε για οικονομική καταστροφή των ήδη δοκιμαζόμενων παραγωγών», ανέφερε ο κ. Πατεράκης...

Θυμίζουμε ότι, όπως έχουμε γράψει, δραματικά μειωμένη σε ποσοστό 80% αναμένεται, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η παραγωγή ελαιολάδου στην περιφέρεια της Ιεράπετρας, λόγω αφορίας, προβληματικής καρπόδεσης, καρπόπτωσης και σχινοκαρπίας...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης http://www.neakriti.gr/
Διαβάστε Περισσότερα »

Λουίζα: Το «χόρτο του Θεού»



Γνωρίστε τις θεραπευτικές ιδιότητες αυτού του μαγικού βοτάνου… Ονομάζεται και «Χόρτο του Θεού»…. Είναι ιδανικό για δίαιτα, επίσης αποτελεί και ένα ιδανικό βότανο κατά της κυτταρίτιδας…

Λόγος γίνεται για τη Λουίζα! Ένα εξαιρετικό ρόφημα σίγουρα με σημαντικά οφέλη στη αποτοξίνωση του οργανισμού, στην αύξηση του μεταβολισμού και γενικά στην υγεία και συνολική ευεξία του οργανισμού, για την αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας.

Η Λουίζα είναι από τα πιο φημισμένα φαρμακευτικά βότανα στον κόσμο για την συμβολή της στο αδυνάτισμα, τη λιποδιάλυση, την καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών και ως εκ τούτου στη μείωση της κυτταρίτιδας.

Οδηγίες

1. Βράζεις λίγο νερό σε ένα μπρίκι και μετά ρίχνεις μέσα μερικά φυλλαράκια χωρίς να συνεχίσεις το βράσιμο και το αφήνεις για 3-5 λεπτά ώστε να βγάλει το βότανο τις ωφέλιμες ουσίες του.

2. Στραγγίζεις το ρόφημα από τα φύλλα.

olympia.gr
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Στον υπουργό η μειωμένη καρπόδεση ελαιοκάρπου στη Βιάννο



Την επιστολή του Δημάρχου κ. Μπαριτάκη για μειωμένη καρπόδεση ελαιόκαρπου λόγω ξηρασίας στον Δήμο Βιάννου, κατέθεσε αναφορά προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ο γραμματέας της Κ.Ο. Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου.

Αναλυτικά το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

Στον Δήμο μας ολόκληρη την χειμερινή περίοδο 2015 – 2016 υπήρξαν ελάχιστες βροχοπτώσεις με συνέπεια να μην υπάρχει καρπόδεση του ελαιόκαρπου, η οποία σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ανέρχεται σε ποσοστό από 60% έως 70% επί της αναμενόμενης παραγωγής.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα από το φαινόμενο της λεγόμενη σχινοκαρπίας, που λόγω της χειμερινής ανομβρίας που σας αναφέραμε αλλά και των ασυνήθιστων για την περιοχή μας υψηλών θερμοκρασιών και των ισχυρών νοτιάδων, παρουσιάστηκαν ειδικά κατά την περίοδο της άνθησης των ελαιόδεντρων .
Το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό για τους ελαιοπαραγωγούς του Δήμου μας, αφού η εκτιμώμενη παραγωγή της ελαιοκομικής περιόδου 2016-2017, δεν θα καλύψει τελικά ούτε τις καλλιεργητικές τους φροντίδες.
Επειδή ο Δήμος μας εξαρτάται απόλυτα από την καλλιέργεια της ελιάς (είναι μονοκαλλιέργεια στην Βιάννο), οι συνέπειες για τους δημότες μας θα είναι σημαντικές στην απώλεια του εισοδήματός τους.
Σας παρακαλούμε λοιπόν, όπως άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την αποτίμηση της ζημιάς που έχει υποστεί η φετινή παραγωγή έτσι ώστε να διασφαλίσουν οι παραγωγοί μας τις αποζημιώσεις που δικαιούνται.
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Κλείνει η διαβούλευση για το "Ελληνικό Σήμα" στο ελαιόλαδο



Η Επιτροπή Ελληνικού Σήματος στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της για τον συντονισμό των διαδικασιών για την απονομή του σήματος ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών

έθεσε σε δημόσια διαβούλευση σύμφωνα με το άρθρο 187 του ν.4072/2012 τον κανονισμό ελέγχου και απονομής ελληνικού σήματος που αφορά στο εξαιρετικό παρθένο και παρθένο ελαιόλαδο.

Με τον υπό διαβούλευση κανονισμό ορίζεται ως Φορέας Απονομής και Ελέγχου του Σήματος στο εξαιρετικό παρθένο και παρθένο ελαιόλαδο ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ – ΔΗΜΗΤΡΑ (ΕΛ.Γ.Ο. – ΔΗΜΗΤΡΑ) και καθορίζονται με λεπτομέρεια όλες οι ειδικότερες προϋποθέσεις για την απονομή και τη χρήση του ελληνικού σήματος στα σχετικά προϊόντα.

Τα προϊόντα στα οποία δύναται να απονεμηθεί το Ελληνικό Σήμα είναι τα κάτωθι:

i) «εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο», όπως αυτό αναφέρεται στο Παράρτημα VII, Μέρος VIII του ΚΑΝ. 1308/2013.

ii) «παρθένο ελαιόλαδο», όπως αυτό αναφέρεται στο Παράρτημα VII, Μέρος VIII του ΚΑΝ. 1308/2013.

Για την απονομή του πρέπει να τηρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως:

- οι ελαιόκαρποι που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των προϊόντων να παράγονται σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις στην Ελλάδα.

- τα ελαιοτριβεία, οι επιχειρήσεις αποθήκευσης και εμπορίας μη προσυσκευασμένων προϊόντων, καθώς και οι επιχειρήσεις τυποποίησης και συσκευασίας να εδρεύουν στην Ελλάδα.

- να καθιερώνεται και να τηρείται διαδικασία ιχνηλασιμότητας.

Όσον αφορά στις επιχειρήσεις που παράγουν ήδη πιστοποιημένο ελαιόλαδο Προστασίας Ονομασίας Προέλευσης και Προστασίας Γεωργικής Ένδειξης (ΠΟΠ / ΠΓΕ) δικαιούνται τη χρήση του Ελληνικού Σήματος.

Το ελληνικό σήμα ταυτοποιεί την προέλευση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών (ήδη στη σχετική λίστα περιλαμβάνονται δεκάδες προϊόντα) με στόχο να κατακτήσουν μια ξεχωριστή θέση στις επιλογές των Ελλήνων και ξένων καταναλωτών.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετέχουν στην ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους μέχρι σήμερα 05/05/2016 στον ιστότοπο www.opengov.gr.
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Λάδι και κρασί από την Κρήτη θέλουν οι Κινέζοι



Ενδιαφέρον για εισαγωγή Κρητικών αγροτικών προϊόντων στη Κίνα και ιδιαίτερα ελαιολάδου και κρασιού εκδήλωσε Κινεζική αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε σήμερα την Περιφέρεια Κρήτης με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη της επαρχίας Χουμπέι (Húběi) κ. Xu Kezhen. Την Κινεζική αντιπροσωπεία υποδέχτηκε στην Περιφέρεια ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, και οι Αντιπεριφερειάρχες Ευριπίδης Κουκιαδάκης, Θεανώ Βρέντζου και Βιργινία Μανασάκη.
Στην διάρκεια της συνάντησης ο Αντιπεριφερειάρχης Xu Kezhen εξέφρασε τον θαυμασμό του για την ιστορία, τον πολιτισμό, και τις φυσικές ομορφιές της Κρήτης και εκτίμησε ότι, την επόμενη δεκαετία θα υπάρξει ραγδαία αύξηση των Κινέζων τουριστών στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης επεσήμανε ότι υπάρχει στενή συνεργασία με την πρεσβεία της Κίνας στην Αθήνα ωστόσο αυτό που επιζητούμε είναι να υπάρξουν από την Κινεζική πλευρά αποδοτικότερες συμφωνίες σε σχέση με την εξαγωγή Κρητικών προϊόντων στη Κινεζική αγορά.



«Μια ακόμα επίσκεψη αντιπροσωπείας από μια μεγάλη επαρχία της Κίνας, την Χουμπέι. Αυτό που ανέφερα είναι δούμε αποδοτικότερες συνεργασίες στον πρωτογενή τομέα στα εξαγώγιμα Κρητικά προϊόντα στην Κίνα, όπως επίσης την αύξηση του τουρισμού προς το νησί μας. Εκδήλωσαν ζωηρό ενδιαφέρον ιδιαίτερα για το λάδι και το κρασί και αυτό που μας ενδιαφέρει επίσης είναι ότι μπορεί να υπάρξει θετικότερη εξέλιξη σε σχέση με την αύξηση του τουρισμού από την Κίνα στην Κρήτη» ανέφερε ο Περιφερειάρχης και πρόσθεσε: « Έχουμε στενή, συνεχή, συνεργασία με την Κινεζική πρεσβεία στην Αθήνα, αυτό που επιζητούμε είναι να δούμε μεγαλύτερες εξαγωγές Κρητικών προϊόντων στη Κινεζική αγορά».



Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος των Κινέζων επιχειρηματιών κ. Wen Zhengfn δήλωσε: «Μας ενδιαφέρουν οι εισαγωγές Κρητικών προϊόντων και κυρίως ελαιολάδου και κρασιού για τα οποία φημίζεται η Κρήτη. Επίσης μας ενδιαφέρει ο τουρισμός, και είμαστε αισιόδοξοι ότι οι συμπατριώτες μας τα επόμενα χρόνια θα προτιμήσουν για διακοπές την Ελλάδα και την Κρήτη».
H Χουμπέι (Húběi) είναι επαρχία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Κεντρική Κίνα με πληθυσμό 57 περίπου εκατομμύρια κατοίκους (απογραφή 2010).
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Πρόγραμμα επιδότησης ελαιοκαλλιεργητών για να μην καίνε τα κλαδιά της ελιάς



Η "Διαχείριση φυτικών υπολειμμάτων των κλαδεμάτων στην ελαιοκαλλιέργεια", ένα νέο γεωργοπεριβαλλοντικό μέτρο που θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα με το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, θα επιδοτεί τους ελαιοκαλλιεργητές να μην καίνε τα κλαδιά της ελιάς μετά το κλάδεμα, αλλά να τα θρυμματίζουν με καταστροφέα (βλ. φωτογραφία) και να τα εναποθέτουν στο έδαφος του ελαιώνα για τουλάχιστον ένα εξάμηνο.

Το ποσό της ενίσχυσης, σύμφωνα με το σχέδιο του ΠΑΑ, που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανέρχεται στα 14 ευρώ το στρέμμα για μία χρονιά και απαιτεί πενταετή δέσμευση του παραγωγού. Αναλυτικές πληροφορίες για το νέο γεωργοπεριβαλλοντικό μέτρο περιέχει το σχέδιο του ΠΑΑ, που αναφέρει τα εξής:

"Η δέσμευση συνίσταται στη διαχείριση των φυτικών υπολειμμάτων των κλαδεμάτων στην ελαιοκαλλιέργεια με στόχο τόσο τον μετριασμό και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή όσο και τη βελτίωση της δομής και την αύξηση της οργανικής ουσίας του εδάφους. Η συνηθισμένη πρακτική διαχείρισης των κλαδεμάτων των ελαιόδεντρων είναι η καύση τους στο χωράφι. Η πρακτική αυτή έχει πολλά μειονεκτήματα τα κυριότερα των οποίων είναι η απελευθέρωση στην ατμόσφαιρα αερίων θερμοκηπίου και η καταστροφή οργανικής ουσίας.

Στο πλαίσιο της δράσης, οι δικαιούχοι αναλαμβάνουν τη δέσμευση να εφαρμόζουν την πρακτική του θρυμματισμού των κλαδεμάτων μετά το κλάδεμα των δέντρων, την απόθεσή τους στην επιφάνεια του εδάφους και την παραμονή των προϊόντων θρυμματισμού στο έδαφος για ένα τουλάχιστον εξάμηνο. Στο πλαίσιο αυτής της πρακτικής, τα κλαδέματα της ελιάς με διάμετρο μικρότερη των 6-7 εκατοστών θρυμματίζονται και είτε αποτίθενται απευθείας στην εδαφική επιφάνεια του αγροτεμαχίου είτε αναμιγνύονται με προϊόντα κομποστοποίησης και στη συνέχεια αποτίθενται στο έδαφος.

Οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνονται στο πλαίσιο της δράσης είναι πενταετούς διάρκειας και εφαρμόζονται σε καθορισμένα αγροτεμάχια καθόλη τη διάρκεια της πενταετίας.

Η πρακτική συμβάλει στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την αποφυγή καύσης των κλαδεμάτων, αλλά και στην προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή δεδομένου ότι αυξάνοντας την οργανική ουσία και βελτιώνοντας τη δομή του εδάφους, τα ελαιόδεντρα γίνονται πιο εύρωστα και επομένως πιο ανθεκτικά σε περιβαλλοντικές αλλαγές. Επιπλέον η αύξηση της οργανικής ουσίας και η βελτίωση της δομής του εδάφους που επιτυγχάνεται, προλαμβάνει τη διάβρωση.

Το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής της δράσης καλύπτει όλη τη χώρα."

Είδος στήριξης

Οι ενισχύσεις αποζημιώνουν τους δικαιούχους για τις πρόσθετες δαπάνες ως αποτέλεσμα τωνδεσμεύσεων που αναλήφθησαν.

Δικαιούχοι και επιλέξιμα αγροτεμάχια

Φυσικά και νομικά πρόσωπα ή ομάδες φυσικών ή νομικών προσώπων οι οποίοι είναι κάτοχοι γεωργικής γης και εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων.

Τα αγροτεμάχια της εκμετάλλευσης που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθεςπροϋποθέσεις:

Να είναι δηλωμένα στην πλέον πρόσφατη ΕΑΕ του ενδιαφερόμενου με επιλέξιμη για τη δράση καλλιέργεια (ελιά)

Να κατέχονται νόμιμα καθ’ όλη την περίοδο της δέσμευσης.

H ελάχιστη πυκνότητα φύτευσης των υπό ένταξη ελαιοτεμαχίων ανέρχεται σε 8 ελαιόδεντρα/στρέμμα προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι πρόκειται για συστηματικό ελαιώνα.

Επιλέξιμες δαπάνες

Οι ενισχύσεις χορηγούνται ετησίως για να αποζημιώνουν τους δικαιούχους για τις πρόσθετες δαπάνες ωςαποτέλεσμα των δεσμεύσεων που αναλήφθησαν.

Ως πρόσθετη δαπάνη ορίζεται το κόστος των ημερομισθίων για τoν τεμαχισμό των κλαδεμάτων και τηναπόθεση τους στην επιφάνεια του ενταγμένου αγροτεμαχίου.

Το κόστος αγοράς μηχανής θρυμματισμού είναι επιλέξιμο για ενίσχυση από το υπομέτρο 4.4 «Στήριξηγια μη παραγωγικές επενδύσεις».

Πηγή: agro24.gr
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Εκατομμύρια ευρώ μπορούν να παρουν πίσω οι αγρότες- Με ποιο τρόπο θα επιστραφούν τα χρήματα

Πολλά εκατομμύρια ευρώ μπορουν να λάμβάνουν πίσω οι αγρότες και της Κρήτης, μέσα από την επιστροφή του ΦΠΑ. Ένα θέμα το οποίο αποκαλύφθηκε από τον Ηρακλειώτη Βουλευτή Σωκράτη Βαρδάκη και το φοροτεχνικό Μηνά Σταυρακάκη!


Συγκεκριμένα όπως αναφέρουν στο CretePlus.gr οι δύο άνδρες, πρόκειται για ένα θέμα που αποτελεί μεγάλη «ανάσα» για τους αγρότες όχι μόνο του νησιού μας, αλλά όλης της Ελλάδας.

Σημειώνεται ότι ήδη έχουν κατατεθεί και εξεταζονται οι πρώτες 40 αιτήσεις για την επιστροφή ΦΠΑ, το οποίο φτάνει μόνο για αυτές τις περιπτώσεις τις 300.000 ευρώ!





Ο κ. Σωκράτης Βαρδάκης

Οπως αποκάλυψε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, είχε ξεκινήσει να ερευνά το θέμα. Με τη βοήθεια του κ. Μηνά Σταυρακάκη, ανακαλύφθηκε η... λύση. Αυτό που διαπιστώθηκε είναι πως με βάση την ΠΟΛ 1073/2004, όλοι οι αγρότες που εξάγουν αγροτικά προϊόντα, από κηπευτικά μέχρι λάδι και σταφύλια μπορούν με μία απλή αίτηση στις Εφορίες, μέσω του φοροτεχνικού τους, να λαμβάνουν πίσω μεγάλα χρηματικά ποσά με συμψηφισμό του ΦΠΑ!

Βασική προϋπόθεση φυσικά για τις επιστροφές φόρου είναι οι αγρότες να διατηρούν βιβλία εσόδων – εξόδων! «Αυτό που έχει σημασία είναι πως ο διάλογος φέρνει πάντα αποτελέσματα. Πριν από ένα μήνα είχα συζήτηση με αγρότες, στη διάρκεια της οποίας μου ζήτησαν το συμψηφισμό του ΦΠΑ στα εξαγώγιμα προϊόντα, έχοντας άγνοια για το νόμο του 2004. Ήταν μια τροποποίηση ενός νόμου του 1988. Για το θεμα αυτό δεν είχα απάντηση από δύο Επιτροπές. Έτσι άρχισα να το ερευνώ το ζήτημα και διαπίστωσα τελικά ότι υπαρχει αυτός ο νόμος που δίνει το δικαίωμα στους αγρότες για την επιστροφή μεγάλων χρηματικών ποσών!», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βαρδάκης, ο οποιος τονίζει ότι αυτή η εξέλιξη είναι μια μεγάλη ανάσα για τους αγρότες.

«Μια επιστροφή χρημάτων σαν αυτή, μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικα για τους αγρότες. Αρκεί να σας πω πως για τις 40 αιτήσεις που κατατέθηκαν από τον κ. Σταυρακάκη, η επιστροφή φόρου αγγίζει τις 300.000 ευρώ. Δηλαδή αν διαιρεθεί το ποσό μιλάμε για μέσο όρο 7-8 χιλιάδες ευρώ για κάθε αγρότη. Και αυτό είναι ανά τρίμηνο. Αντιαλμβάνεται κανείς για την απόφαση μιλάμε. Οι αγρότες μπορούν ειδικά για το 2015 να προλάβουν τις προθεσμίες άνετα, για να κάνουν τη συγκεκριμένη διαδικασία»





Ο κ. Μηνάς Σταυρακάκης

Από την πλευρά του ο φοροτεχνικός κ. Μηνάς Σταυρακάκης τονίζει ότι η απόφαση αυτή αφορά μόνο αγρότες που τηρούν βιβλία και έχουν προϊόντα εξαγώγιμα. «Αυτή την κίνηση την κάνει κάθε αγρότης. Αυτός είναι ο υπεύθυνος για το αν θα ευεργετηθεί από αυτό το νόμο. Σε συνεργασία λοιπον με το φοροτεχνικό του, κάθε αγρότης θα πρέπει να μαζεύει όλα τα παραστατικα και τις εκκαθαρίσεις που έγιναν, τα καταθέτει και δικαιούται 13% επιστροφή φόρου. Και αυτό μπορεί να συμψηφιστεί με συνοπτικές διαδικασίες και με οφειλές που μπορεί να έχει ο ίδιος!».

- See more at: http://www.creteplus.gr/news/thema-creteplusgr-ekatommuria-euro-mporoun-na-paroun-piso-oi-agrotes--me-poio-tropo-tha-epistrafoun-ta-xrimata-158295.html#sthash.lIvbOYD1.dpuf
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

Ηγουμενίδης: Αποβράσματα της κοινωνίας αυτοί που με προπηλάκισαν (video)!!!





"Πόλεμο" ανοίγει με τους αγρότες της Κρήτης ο Ν.Ηγουμενίδης, ο οποίος τραβάει το σχοινί χαρακτηρίζοντας "αποβράσματα" τους βουλευτές που τον πλησίασαν κατά το θερμό επεισόδιο που είχε σημειωθεί έξω από τηλεοπτικό σταθμό.

"Αυτοί που επιχείρησαν εναντίον μου είναι αποβράσματα της κοινωνίας και όχι η κοινωνία"δήλωσε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Ηγουμενίδης αναφερόμενος στο επεισόδιο με τους αγρότες έξω από τηλεοπτικό σταθμό της Κρήτης.

"Είναι αποβράσματα του κινήματος, όχι το αγροτικό κίνημα. Με το αγροτικό κίνημα είμαι σε ένα διάλογο, συζητώ μεταφέρω τις προτάσεις τους. Πρόκειται για ακραία, μεμονωμένα στοιχεία έξω από το κίνημα των αγροτών" τόνισε μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του MEGA.


Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

Σταθεροποιείται στα 3 ευρώ η τιμή στο ελαιόλαδο



Στα 3 ευρώ το κιλό έχει διαμορφωθεί η τιμή παραγωγού στο ελαιόλαδο μετά και την σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Ηρακλείου η οποία και έπαιξε καθοριστικό ρόλο την ομαλοποίηση του κλίματος στις τάξεις των ελαιοπαραγωγών.

Μπορεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα η καθυστέρηση στην καταβολή των επιδοτήσεων να κράτησε σε χαμηλά επίπεδα την τιμή του ελαιολάδου και συγκεκριμένα στα 2.40 ευρώ το κιλό, ωστόσο στο σκηνικό έχει διαφοροποιηθεί και υπάρχει η αισιοδοξία ότι δεν θα υπάρχει μεταβολή κατά την διάρκεια των εορτών.

Όσο περνούν οι μέρες ολοένα και λιγότεροι ελαιοπαραγωγοί ''κόβουν'' προκειμένου να πάρουν μετρητά καθώς οι περισσότεροι κρατούν στάση αναμονής ευελπιστώντας ότι η τιμή θα ανέβει.

Η ποιότητα του ελαιολάδου είναι στα περυσινά επίπεδα και χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα υψηλή, με τον δάκο να μην έχει επηρεάσει τον προϊόν που παράγεται κάτι το οποίο αναμένεται να βοηθήσει και στις εξαγωγές.
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015

Στάλα - στάλα οι επιδοτήσεις στους αγρότες: Άρχισαν να πιστώνονται οι λογαριασμοί



Οργή επικρατεί στους πρώτους αγρότες που είδαν τους λογαριασμούς τους να πιστώνονται με τα ποσά των επιδοτήσεων! Σύμφωνα με πληροφορίες, παρά το γεγονός πως υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου είχε δεσμευτεί για την καταβολή έως και του 90% του 65% της επιδότησης, οι πρώτοι παραγωγοί που πήγαν πριν από λίγο στα ATM είδαν τους λογαριασμούς τους πιστωμένους με το 50 - 55% των χρημάτων...

"Άλλα έλεγε ο υπουργός και άλλα έγιναν. Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε που λέει ψέματα στον αγροτικό κόσμο", είπε το απόγευμα της Δευτέρας στο ekriti.gr ο πρόεδρος της ΟΑΣΝΗ Γιώργος Τζωρτζάκης, ο οποίος ήδη εισπράττει την αγανάκτηση των αγροτών, οι οποίοι επικοινωνούν με τα γραφεία του συνδικαλιστικού τους οργάνου.

Νωτίτερα, οι αγροτικές επιδοτήσεις του 2015 του ΟΠΕΚΕΠΕ άρχισαν να πιστώνονται στους τραπεζικούς λογαριασμούς και ο οργανισμός άρχισε να στέλνει SMS προς τους δικαιούχους, ενώ αναρτήθηκαν οι πίνακες των δικαιωμάτων ανά ΑΦΜ και από την Παρασκευή θα αρχίσει η καταβολή του 90% της βασικής ενίσχυσης στους αγρότες.

http://www.ekriti.gr/

Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015

ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ Α ΕΩΣ ΤΟ Ω


Η φύση αποτελεί το μεγαλύτερο φαρμακείο. Η χλωρίδα κρύβει τα μυστικά της πιο λαμπρής ομορφιάς και υγείας, προτείνοντας για κάθε πρόβλημα την άριστη δυνατή λύση. Στο πέρασμα των χρόνων ο άνθρωπος άρχισε να ξεχνά τις θεραπείες της φύσης και προτίμησε να στρέψει το ενδιαφέρον του στα κατασκευάσματα των χημικών εργαστηρίων.

Η φύση όμως παίρνει τη ρεβάνς καθώς ανακαλύπτουμε ξανά λίγο – λίγο της ευεργετικές ιδιότητες των φυτών.

Το μυστικό της υγείας και της ομορφιάς βρίσκεται καλά κρυμμένο στα βότανα, τα αυτοφυή δηλαδή φυτά και ιδίως αυτά που φυτρώνουν στους καλλιεργημένους αγρούς και χρησιμοποιούνται σαν φάρμακα για τις διάφορες παθήσεις. Στην ελληνική φύση ευδοκιμούν πλήθος βοτάντων που, άλλα με την υπέροχη γεύση και άλλα με το άρωμά τους, μα χαρίζουν ωφέλεια και μας φτιάχουν τη διάθεση.Ας τα δούμε ένα προς ένα.

ΑΓΡΙΑΔΑ Για πέτρα στα νεφρά και ουρικό οξύ.

ΑΓΡΙΟΣΚΟΡΔΟ Για χοληστερίνη, πίεση , τριγλυκερίδια.

ΑΓΡΙΟΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ Για ζάχαρο –διαβήτη και καλλίτερη όραση, καρδιά , πίεση ζαλάδες , πονοκεφάλους, βήχα, γρίπη, αμυγδαλές και το πρώτο στον κόσμο σε περιεκτικότητα της βιταμίνης C.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ή ΦΥΛΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ Για τη δυσκοιλιότητα

ΑΝΗΘΟΣ Για στρες, άγχος , αϋπνία, αδυνάτισμα.

ΑΧΙΛΛΕΑ Τονωτικό, καθαρίζει το αίμα, για αιμορροΐδες. Πέτρα στην χολή , κολίτιδα , και αρθριτικά.

ΑΨΙΘΙΑ Για ζάχαρο ζαλάδες, αδυνάτισμα, διάρροια, ξενύχτι, ποτό, τονωτικό, στομαχόπονο, το καλύτερο φάρμακο για την χολή και το ήπαρ.

ΒΑΛΕΡΙΑΝΑ Για ηρεμιστικό και αϋπνίες , νεύρα, στρες, άγχος, πονοκέφαλο , καούρες του στομαχιού.

ΒΑΛΣΑΜΟΧΟΡΤΟ Για το βήχας

ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ Για πονοκέφαλο, ημικρανίες, βοηθάει στην μνήμη,, στρες άγχος αϋπνία, βήχας.

ΒΗΧΙΟ Βοηθάει στον βήχα, για κρυολόγημα και το τσιγάρο.

ΒΥΣΣΙΝΟ Δυναμωτικό, και τα κοτσάνια του θεραπεύουν την διάρροια.

ΓΛΥΚΟΡΙΖΑ Για το άσθμα , τον βήχα, την φαρυγγίτιδα,, αμυγδαλίτιδα, ζαχαροπλαστική.

ΓΚΡΕΙΠΦΡΟΥΤ ΕΣΣΑΝΣ – ΛΑΔΙ Αδυνάτισμα, ζάχαρο, χοληστερίνη. Αρωματοποιία, ζαχαροπλαστική.

ΓΛΥΚΑΝΙΣΟ Για στομαχόπονο και μαγειρική , στρες άγχος αϋπνία, ξενύχτι, ποτό, τονωτικό , βήχας.

ΔΕΝΔΡΟΛΙΒΑΝΟ Για το Άσθμα, βήχα, κοκίτη, γρίπη, πυρετό, ζαλάδες, ημικρανίες, βρογχίτιδα, πέτρα στην χολή, αρθρίτιδα,, έξτρα τονωτικό και σπασμολυτικό, ξενύχτι, ποτό, και μαγείρεμα.

ΔΑΦΝΗ Τριχόπτωση, νεύρα, μαγειρική.

ΔΙΚΤΑΜΟ (ΕΡΩΝΤΑΣ) Για στομαχόπονο, είναι διουρητικό.

ΔΥΟΣΜΟΣ Είναι το ίδιο φυτό με την μέντα (Βλέπε και τις ιδιότητές της) . Για χοληστερίνη, πονοκέφαλο, στομαχόπονο, στρες αϋπνία, άγχος, ξενύχτι, ποτό, τονωτικό, μαγειρική. Αρωματίζει το νερό του μπάνιου για χαλάρωση, , στην ζαχαροπλαστική, και ποτοποιία και οινοποιία

ΕΥΚΑΛΥΠΤΟΣ Για γρίπη, άσθμα, βήχα, ρευματισμούς, λαρυγγίτιδα, ιγμορίτιδα.

ΖΑΜΠΟΥΚΟΣ Για πονόλαιμο, ξερόβηχα, αμυγδαλές, άσθμα, βρογχίτιδα, κρυολογήματα, συνάχι, φαρυγγίτιδα λαρυγγίτιδα.

ΘΡΟΥΜΠΙ Για στομάχι, αυπνίες, αρθρίτιδα, ρευματισμούς, νεφρά., μαγειρική.

ΘΥΜΑΡΙ Για άσθμα, βήχα, πίεση, κυκλοφορικό, δυσπεψία, μαγειρική .

ΕΣΤΡΑΓΓΟΝ Αρωματικό, για την μαγειρική.

ΕΧΙΝΑΤΣΕΑ Για βήχα, και για το ζάχαρο.

ΙΒΙΣΚΟΣ Τα κόκκινα; Πέταλα μόνον: Για την χοληστερίνη , τα τριγλυκερίδια και το ζάχαρο και κυκλοφορικό, σαν βυσσινάδα αναψυκτικό υπόξινο. Μαζί με φύλλα Λουΐζας, και χυμό ανανά , είναι άριστο λιπο-διαλυτικό.

ΚΑΛΕΝΤΟΥΛΑ Για το συκώτι, ουρική αρθρίτιδα, πόνους περιόδου.

ΚΑΡΔΑΜΟ ή ΚΑΡΔΑΜΩΜΟΝ Σε σπόρους ή σκόνη , σαν αφέψημα αρωματίζει (σαν τριαντάφυλλο) , δυναμωτικό, διότι περιέχει βιταμίνες, ιώδιο, σίδηρο, ασβέστιο, είναι καρδιοτονωτικό, καθαρίζει το αίμα, και αφαιρεί φακίδες, και πανάδες. Χρησιμοποιείται στην μαγειρική , ζαχαροπλαστική και αρτοποιία.

ΚΕΔΡΟ Για το ουρικό οξύ, πέτρα στην χολή προστάτη, ζαχαρώδη διαβήτη, και το συκώτι.

ΚΥΜΙΝΟ Για το φαγητό σουτζουκάκια , κεφτέδες και τα μπιφτέκια. Και πολλές φορές στην μελιτζανόπιτα. Κύριο συστατικό για κατασκευή του μείγματος κάρυ (γκαραμ -μασάλα).

ΚΟΛΙΑΝΔΡΟΣ ή ΚΟΡΙΑΝΔΡΟΣ ή κόλιαντρο Σε φύλλα σαν τον μαίδανό, ή σε σπόρους, χρησιμοποιείται στην μαγειρική και στην ζαχαροπλαστική.

ΚΟΥΦΟΞΥΛΙΑ Για τον βήχα..

ΚΡΑΤΑΓΟΣ Για την πίεση, την καρδιά, το κυκλοφορικό προστάτη.

ΛΑΔΑΝΙΑ ή ΛΑΒΔΑΝΟΝ Κάνει το θεόπικρο δηλητήριο. Το δίνουν για στομαχόπονους μετρημένο με σταγόνες με πολλή ακρίβεια και προσοχή. Κάνει καλό στα άλατα, αϋπνίες, αρθριτικά, και σταματά την διάρροια.

ΛΕΒΑΝΤΑ Για τα ρούχα , απομακρύνει τον σκώρο. Αντί για ναφθαλίνη.

Την Χρησιμοποιούν στην αρωματοποιία. Πίνεται για το στρες, άγχος , αϋπνία ξεχύχτι, ποτό είναι τονωτικό και σταματάει τον βήχα.

ΛΕΜΟΝΙ ( ΚΑΡΠΟΣ ΕΣΣΑΝΣ & ΛΑΔΙ ) Παρέχει βιταμίνη C, είναι χωνευτικό, νοστιμίζει τα φαγητά, βοηθάει στην δυσπεψία, χρησιμοποιείται στην ζαχαροπλαστική και το εσσάνς στην αρωματοποιία, επίσης το εσσάνς μαζί με μέλι σταματούν τον βήχα. Και στην δερματολογία και φαρμακευτική κάνουμε κρέμες λοσιόν, και βοηθάμε το λιπαρό δέρμα , και το δέρμα όταν έχει ακμή.

ΛΙΝΑΡΙ-ΛΙΝΑΡΟΣΠΟΡΟΣ Για πέτρα στην χολή ίκτερο, βρογχικά και δυσκοιλιότητα. Για την θεραπεία των αιμορροΐδων. Βράζω 1 κουτάλι σούπας σπόρους, σε νερό, σε αργή φωτιά να μείνει το μισό νερό και να λειώσουν και το πηχτό υγρό που θα προκύψει, το πίνω 1 ποτηράκι κάθε πρωί νηστικός , μία ώρα προ του φαγητού.

ΛΟΥΪΖΑ Πονοκέφαλο και άριστο σπασμολυτικό για πόνους περιόδου, αδυνάτισμα. Αρωματικό με και χωρίς λεμόνι, για τα σιρόπια και φαγητά , συνοδεύει τα λεμονάτα, τις γαρίδες και τα θαλασσινά, είναι ευστόμαχη και δίνει πινελιές λεμονόχορτου και μοσχολέμονου. Μαζί με το λεμόνι δίνει άρωμα εξωτικό. Και για ποτά. Δοκιμάστε την στο σιρόπι της καρυδόπιτας μαζί με μέλι θυμαρίσιο.

ΛΥΚΙΣΚΟΣ Στρες , άγχος, και για την αϋπνία.

ΜΑΪΔΑΝΟΣ Για 80 ασθένειες. ιδίως για το ξενύχτι, ποτό, τονωτικό, μνήμη, αδυνάτισμα

ΜΑΡΑΘΟΣ Πέτρα στην χολή, βήχας γρίπη, άσθμα, και στην μαγειρική.

ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΑ Για πονοκέφαλο, πονόκοιλο, στομάχι, άγχος, στρες, αϋπνία.

ΜΕΛΙΣΣΟΧΟΡΤΟ Διώχνει την υπέρταση, και τα γηρατειά, στρες , άγχος, αύπνίες,κωλικούς, κατάθλιψη, τονωτικό διεγερτικό, για την καρδιά, ξεχύχτι, ποτό , στην μαγειρική και την κατασκευή των αναψυκτικών. & ποτών.

ΜΕΝΤΑ ή ΔΥΟΣΜΟΣ είναι το ίδιο πράγμα, με τις ίδιες ιδιότητες, (βλέπε & δυόσμος) Για τον βήχα. , δύσπνοια, ανακουφίζει την αναπνοή, αϋπνίες, νευρωτικές διαταραχές, αρωματοποιία, φαρμακευτική, ζαχαροπλαστική και μαγειρική , ποτοποιία. Χαλαρώνουμε στο νερό του μπάνιου με μέντα, και καθαρίζει το μυαλό ένα τσάι μέντας.

ΜΠΕΤΟΝΙΚΑ Αρωματικό τσάί, αποκλειστικά Πηλιορείτικο. Δυναμωτικό τονωτικό, για την καρδιά και τον βήχα.

ΜΟΛΟΧΑ Για άσθμα, βήχα δυσκοιλιότητα, λαρυγγίτιδα, πονόλαιμο. Και αποκλειστικό βάλσαμο στα τσιμπήματα της τσουκνίδας.

ΜΠΟΥΚΟΒΟ Πιπέρι πολύ καυτερό κόκκινο ή πράσινο , για το φαγητό.

ΠΑΣΙΦΛΩΡΑ Καταπραϋντικό για νεύρα, άγχος -στρες, αϋπνίες, ηρεμιστικό, τονωτικό, και για την υπερκόπωση. Τα φύλλα της πασιφλόρας είναι πλούσια σε φλαβονοειδή. Είναι ένα βότανο με κατευναστικές, αντισπασμωδικες και ηρεμιστικές ιδιότητες. Επίσης είναι εξαιρετικό ενάντια στο άγχος, στην αϋπνία και στην δυσεντερία.

ΠΙΚΡΟΔΙΑΛΕΤΑ ή ΠΙΚΡΗ ΒΙΟΛΕΤΑ κατεβάζει το ζάχαρο στο κανονικό , και για τα τριγλυκερίδια.

ΠΛΑΤΑΝΙ ΣΤΡΟΓΓΥΛΑ ΜΠΑΛΑΚΙΑ Για την θεραπεία του προστάτη: Βάζω να μουσκέψουν σε κρύο νερό μια νύκτα, 1 κιλό κομμένα ξερά κρεμμύδια. Το πρωί τα σουρώνω, και μαγειρεύω όποτε θέλω τα κρεμμύδια. Το κρεμμυδόνερο όμως το βράζω με 15 μπαλάκια, από πλατάνι μέχρι να μείνει το μισό νερό και να λειώσουν. Πίνω από αυτό κάθε πρωί, επί 20 ημέρες., και έτσι εξαφανίζονται τα συμπτώματα του προστάτη.

ΠΟΛΥΚΟΜΠΟ Για πέτρα στα νεφρά, ουρικό οξύ, προστάτη.

ΠΟΛΙΤΡΙΧΙ Για τα μαλλιά , Σταματά την τριχόπτωση, πιτυρίδα και δυναμώνει τις ρίζες

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΦΡΟΥΤΟ – ΕΣΣΑΝΣ & ΛΑΔΙ Φρούτο με πολλές βιταμίνες και κυρίως βιταμίνη C , στην αρωματοποιία, φαρμακευτική, ζαχαροπλαστική , μαγειρική, ανεβάζει την πίεση, τονωτικό, μετά από πολύ ποτό, και ξενύχτι, και κατασκευή αναψυκτικών. .

ΡΙΓΑΝΗ Για το στομάχι, ευστόμαχη, τονωτική, αρωματίζει τα φαγητά, και στην αρωματοποιία.

ΣΑΛΕΠΙ (είδος ορχιδέας) Τον χειμώνα το πίνουμε για τον λαιμό, τον βήχα, τονωτικό, μαλακτικό, και χρησιμοποιείται στην ζαχαροπλαστική για τα παγωτά καϊμάκι.

ΣΙΝΑΠΙ ( ΜΟΥΣΤΑΡΔΑ) Πονοκέφαλο, ψύξη, πνευμονία, βρογχικά , δυσκοιλιότητα.

ΣΙΝΕΜΙΚΗ ή ΣΙΝΑΜΙΚΗ Για την δυσκοιλιότητα, και το αδυνάτισμα.

ΣΚΟΡΠΙΔΙ Για την πέτρα στα νεφρά και το συκώτι.

ΣΠΑΘΟΛΑΔΟ Για το έλκος και το στομάχι.

ΣΠΑΘΟΧΟΡΤΟ Για το στομάχι, καούρες, ξινίλες

ΤΑΡΑΞΑΚΟ ή ΠΙΚΡΟ ΑΓΡΙΟ ΡΑΔΙΚΙ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ Αδυνάτισμα, για καούρες στομαχιού, αρθριτικά, ζάχαρο, χοληστερίνη, ξενύχτι, ποτά, τονωτικό, ρευματισμούς, , ρευματόπονους, τονώνει την λειτουργία του συκωτιού, και των εντέρων, κάνει καλό στο αίμα.

ΤΙΛΙΟ ή ΦΛΑΜΟΥΡΙ Βήχα, λαιμό, κρυολογήματα , πονόκοιλο μικρών παιδιών, ηρεμιστικό για τις αϋπνίες.

ΤΣΑΙ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ Για ροφήματα.

ΑΓΡΙΟ ΤΣΑΙ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ – ΠΕΤΟΥΝΙ Για να χαλαρώσουν τα νεύρα.

ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ Διουρητικό, για το ουρικό οξύ, πέτρα στην χολή, αιμορροΐδες, κυστίτιδα, νεφρίτιδα, δυναμώνει την λειτουργία της χολής, του συκωτιού και των εντέρων.

ΥΣΣΩΠΟΣ Για ζάχαρο., πίεση, στομάχι, κολικούς.

ΦΑΣΚΟΜΗΛΟ Για τον βήχα, λαιμό, βραχνάδα, φαρυγγίτιδα, λαρυγγίτιδα, βρογχικό άσθμα, αδυνάτισμα, ξενύχτι, ποτό πολύ, τονωτικό.

ΦΛΙΣΚΟΥΝΙ Για βήχα, πονόλαιμο, γρίπη, πυρετό, αμυγδαλές.

ΦΥΤΙΛΑΚΙΑ Για το ζάχαρο, και το άναμμα των καντηλιών.

ΧΑΜΟΜΗΛΙ ή ΧΑΜΑΙΜΗΛΟΝ Για τον πονόκοιλο, την δυσκοιλιότητα, , το αδυνάτισμα, μαλακτικό για το στομάχι, και για κομπρέσες στις φλεγμονές των ματιών, και τις μολύνσεις των ματιών και πληγών για κομπρέσες. Έχει αντισηπτικές ιδιότητες!ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ. ΚΑΜΙΑ ΧΡΗΣΗ ΒΟΤΑΝΩΝ ΔΕΝ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Οι Ιταλοί είπαν "ΟΧΙ", εμείς "ΝΑΙ" - "Σκάνδαλο" με το ελαιόλαδο



Με την υπογραφή του Έλληνα υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλη Αποστόλου, όταν ο ομόλογός του Ιταλός, που θα περίμενε κανείς ότι θα συμφωνούσε, είπε "όχι" σε μια τέτοια εξέλιξη σε βάρος των ελαιοπαραγωγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν αρχίσει ή ίσως και να ολοκληρώθηκαν οι εισαγωγές αδασμολόγητου τυνησιακού ελαιολάδου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός πάνω στο οποίο στηρίζονται οι Ισπανοί και ρίχνουν τις τιμές του ελληνικού ελαιολάδου.

Ως σκάνδαλο χαρακτηρίζουν στην Κρήτη την τακτική της Ελλάδας απέναντι στη σοβαρή αυτή υπόθεση, αφού όταν οι τιμές των παραγωγών πέφτουν χαμηλά, κανείς δε δείχνει την ανάλογη ευαισθησία στις Βρυξέλλες και την Αθήνα, για να στηρίξουν τα συμφέροντα των ελαιοπαραγωγών της χώρας μας!

Η δυσμενής αυτή εξέλιξη για τους ελαιοπαραγωγούς οδήγησε την ΕΑΣΗ να προχωρήσει σε έκτακτη συνεδρίαση την Τρίτη.

Σκληρές δηλώσεις κατά του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλη Αποστόλου, αλλά και συνολικά της κυβέρνησης κατέγραψε χθες η "Νέα Κρήτη", αφού τελικά το τυνησιακό λάδι φαίνεται να αποτελεί το μεγάλο "μυστικό" της άνεσης των Ισπανών να εκβιάζουν την αγορά και να συμπιέζουν την περίοδο αυτή τις τιμές παραγωγού του εξαιρετικού-παρθένου ελαιολάδου που παράγουν οι Έλληνες αγρότες.

Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου Ανδρέας Στρατάκης καλεί τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να απομακρύνει τον κ. Αποστόλου από τη θέση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, χαρακτηρίζοντάς τον «επικίνδυνο για τα συμφέροντα των Ελλήνων αγροτών»... Συγκεκριμένα, ο κ. Στρατάκης λέει στην εφημερίδα μας: «Ή έχουμε έναν υπουργό ο οποίος ζει σε άλλους κόσμους και δεν ξέρει τι του γίνεται. Ή έχουμε έναν υπουργό, ο οποίος λειτουργεί για λογαριασμό ξένων συμφερόντων, και σε καμία περίπτωση των ελληνικών συμφερόντων και των δικών μας παραγωγών. Τι άλλο μπορεί να πει κανείς; Δηλαδή, εδώ θα μας τρελάνουν. Όταν ο Έλληνας υπουργός συναινεί να έρθουν ποσότητες 35.000 τόνων αδασμολόγητου λαδιού από την Τυνησία σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να έρθει να μας πει τι να το κάνουμε το λάδι μας και ποια θα είναι η μοίρα του και η τύχη του από τώρα και μετά.

Δεν ξέρω αν γνωρίζει ο πρωθυπουργός την ενέργεια αυτή, αλλά θα πρέπει να απομακρύνει τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης το ταχύτερο δυνατό. Είναι επικίνδυνος για τα συμφέροντα του αγροτικού κόσμου»!

Στα "μουλωχτά"

Στη συζήτηση που έγινε στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας στις 16 Νοεμβρίου, ο Βαγγέλης Αποστόλου αρκέστηκε απλά να ζητήσει την προσοχή της Ε.Ε. στη διαχείριση και στο ρυθμό των εισαγωγών αδασμολόγητων αγροτικών προϊόντων. Αναφερόμενος στην απόφαση για επιπρόσθετη αδασμολόγητη ποσόστωση 35.000 τόνων ελαιολάδου Τυνησίας, τόνισε ότι «η κατάργηση των μηνιαίων ορίων για τις εισαγωγές αυτές δεν υπήρξε συνετή ενέργεια από πλευράς Επιτροπής»...
Να αναφέρουμε ότι η πρόταση αυτή, που υπερψήφισε και ο Έλληνας υπουργός, μαζί με τον Ισπανό, αλλά όχι και ο Ιταλός, τροποποιεί το ισχύον καθεστώς του Κανονισμού της Ε.Ε. 1918/2006, στον οποίο προβλέπεται ετήσια περίοδος δασμολογική ποσόστωση 56.700 τόνων ελαιολάδου από την Τυνησία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Προτάθηκε, δηλαδή, η αύξηση της ποσόστωσης αυτής κατά 35.000 τόνους.

Παιχνίδια αγοράς

«Στόχος ήταν να πέσει η τιμή του ελαιολάδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και το λυπηρό είναι ότι έβαλαν και τον Έλληνα υπουργό να υπογράψει αυτήν την έγκριση του αδασμολόγητου λαδιού, σε βάρος των Ελλήνων ελαιοπαραγωγών», καταγγέλλει στη "Ν. Κρήτη" ο πρόεδρος της Παγκρήτιας Συντονιστικής Επιτροπής των αγροτών Πρίαμος Ιερωνυμάκης.

«Αλλά από την άλλη θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το τυνησιακό ελαιόλαδο, δεν έχει καμία σχέση με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού ελαιολάδου. Θεωρούμε ότι είναι η μεγαλύτερη ζημιά που έχει γίνει από ελληνική κυβέρνηση εδώ και δεκαετίες», τονίζει ο κ. Ιερωνυμάκης. Καταγγέλλει επίσης την ελληνική κυβέρνηση, ότι την ίδια ώρα αφήνει χωρίς επιδοτήσεις τους ελαιοπαραγωγούς της χώρας μας, εξαναγκάζοντάς τους να πουλούν όσο-όσο το λάδι τους στην αγορά για να καλύψουν την ανάγκη τους σε χρήματα και έτσι να μειοδοτούν και οι ίδιοι σε βάρος του προϊόντος.

«Να μην πουλούν οι παραγωγοί το λάδι τους μέχρι να αρχίσουν και πάλι οι τιμές να ανεβαίνουν», καταλήγει ο Πρίαμος Ιερωνυμάκης.
Αλλά και ο αγροτοσυνδικαλιστής Γιώργος Τζουλιαδάκης μάς λέει: «Πάνω που ήταν ικανοποιητική η τιμή του ελαιολάδου, με το που έγινε αυτό έπεσε η τιμή. Και έτσι εκεί που οι αγρότες βίωναν μια πολύ κακή οικονομική κατάσταση, τώρα βιώνουν ακόμη μεγαλύτερη ζημιά».

Σχολιάζοντας, εξάλλου, τη στάση του Έλληνα υπουργού, ο ίδιος λέει: «Η Ιταλία διαφώνησε. Η Ισπανία, που ελέγχει την αγορά ελαιολάδου, είχε συμφέρον να πάρει τυνησιακό λάδι. Αλλά εμείς που δεν είμαστε τυποποιητική χώρα αλλά περισσότερο εξαγωγική, εξάγοντας το λάδι χύμα, δε μας συμφέρει καθόλου αυτό που έγινε. Και απορώ πώς και δεν πήρε η υπόθεση αυτή τόσο μεγάλη δημοσιότητα μέχρι σήμερα»...

«Είναι σκόπιμο»

Από την πλευρά του, ο ελαιουργός και ελαιοπαραγωγός από τον Κρουσώνα Γιώργος Λαμπρινίδης εκφράζει την πικρία του, λέγοντας: «Εγώ που είμαι ελαιοπαραγωγός βλέπω ότι, όταν τα αποθέματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μηδέν και πάει να πιάσει τιμή το λάδι, υπάρχει αυτό το "τριπάκι" και κάνουν εισαγωγή τυνησιακού ελαιολάδου. Άσχετα αν είναι καλής ή κακής ποιότητας. Και δείτε τι γίνεται στην Ελλάδα. Ήταν στην Πελοπόννησο το λάδι 3,50 με 3,70. Και σε δύο μέρες που αλέθουν οι παραγωγοί και βιάζονται να πουλήσουν γιατί δεν έχουν χρήματα, το λάδι έπεσε στα 2,80 με 3,10 ευρώ το κιλό στην οξύτητα των τριών γραμμών».

Καταλήγοντας, ο κ. Λαμπρινίδης τονίζει ότι οι ελαιοπαραγωγοί εκβιάζονται από την αγορά, ακούγοντας ότι "πέφτει το λάδι" και πουλάνε για να βγάλουν χρήματα και να πληρώσουν τις αυξημένες τους υποχρεώσεις. Και έτσι συμβάλλουν οι ίδιοι στην πτώση των τιμών.

Πηγή: ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Κίνδυνος για κατρακύλα της τιμής του λαδιού στην Κρήτη



Σε απόγνωση βρίσκονται δεκάδες χιλιάδες ελαιοπαραγωγοί της Κρήτης, οι οποίοι αναγκάζονται να πωλούν το ελαιόλαδο της χρονιάς σε εξευτελιστικές τιμές, προκειμένου να μπορέσουν να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ, την Εφορία και τις άλλες οικονομικές τους υποχρεώσεις.

Παρά τις συστάσεις και τις εκκλήσεις των αγροτοσυνδικαλιστικών τους οργάνων, να πωλούν το ελαιόλαδο σταδιακά, προκειμένου να σώσουν την τιμή του προιόντος, τα χρέη και οι οφειλές πνίγουν τους αγρότες, με αποτέλεσμα να πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης από εμπόρους.

Σήμερα, η τιμή του ελαιόλαδου ξεκινάει από τα 2,80 ευρώ και ο κίνδυνος - αν οι παραγωγοί συνεχίσουν να δίνουν το ελαιόλαδο σε εξευτελιστικές τιμές - να μειωθεί ακόμα περισσότερο, είναι ορατός.

Οι εκπρόσωποι των αγροτών εκπέμπουν SOS στην κυβέρνηση και καλούν το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να πιστώσει άμεσα στους λογαριασμούς των αγροτών τις επιδοτήσεις, καθώς για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια δε δόθηκε η προκαταβολή του 50% της επιδότησης στους παραγωγούς. Και μάλιστα, είναι άγνωστο, αν τελικά, δοθεί το 70% των επιδοτήσεων, το πρώτο 10ήμερο του Δεκέμβρη, όπως είχε δεσμευτεί ο υπουργός.
Διαβάστε Περισσότερα »

web online camera

Γνωρίστε τον Αμιρά με αυτό το βίντεο

Ένα υπέροχο video με τις μοναδικές παραλίες της Κρήτης

Η φωτογραφία της βδομαδας!

Η φωτογραφία της βδομαδας!