ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Γιώργης Ραπτάκης:Παράδοση σημαίνει αγνή ψυχή,καλή καρδιά,αγάπη στον άνθρωπο,χωρίς συμφέρον....








Ξέρετε γιατί στάζουνε...οι στίχοι του όλοι....μέλι;;;
Γιατί τους ψιθυρίζουνε...στ αυτί του....οι αγγέλοι...!!!!!
.........Ερικα Τζαγκαράκη......

Τι άλλο θα μπορούσα να πω γιαυτόν τον άνθρωπο;;; Τα λόγια φαντάζουν φτωχά και λίγα για να καταφέρουν να περιγράψουν το μεγαλείο της ψυχής του και το εύρος της πνευματικής του διάστασης.... Δηλώνω φανατική του θαυμάστρια και ίσως η γνώμη μου να μην είναι αντικειμενική...Είμαι όμως σίγουρη ότι όσοι τον διαβάζετε και γενικά παρακολουθείτε την πορεία του θα συμφωνήσετε μαζί μου ,ότι ο Γιώργης Ραπτάκης ,εκτός απο ένας σύγχρονος ταλαντούχος ποιητής της Κρήτης μας,είναι και ένας αξιαγάπητος άνθρωπος με μύριες αρετές και ψυχή μικρού παιδιού... Σε κερδίζει αμέσως μόλις τον συναντήσεις...Η μεγάλη του αγκαλιά χωράει όλους τους ανθρώπους...καλούς και μη....Δεν κάνει διακρίσεις η ψυχή του Ραπτάκη...Είναι Άνθρωπος με Α κεφαλαίο....Όσοι τον γνωρίζετε θα διαπιστώσετε διαβάζοντας αυτή την συνέντευξη ότι αληθεύει η κάθε του κουβέντα...όσοι δεν τον γνωρίζετε θα βρείτε την ευκαιρία διαβάζοντας την ,να τον βάλετε στην καρδιά και στην ψυχή σας!Η Αλήθεια είναι ότι τον κούρασα με τόσες πολλές ερωτήσεις που του έκανα...Δεν παραπονέθηκε όμως...ούτε και ζήτησε την βοήθεια κάποιου γνώστη για να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο που του έστειλα...Αν και όχι φίλος της τεχνολογίας ,ο Γιώργης Ραπτάκης ξεπέρασε τον ευατό του και μου έστειλε τις απαντήσεις χωρίς τη βοήθεια κάποιου του οποίου θα υπαγόρευε τις απαντήσεις...Ήθελε να ανοίξει την ψυχή του και να την καταθέσει γραπτώς ολομόναχος....Και το κατάφερε!!!!!!!!

Κυρίες και Κύριοι ... ο Γιώργης Ραπτάκης....Απολαύσε τον!!!!!

Έρικα Τζαγκαράκη 11.10.2014



1) Γιώργη, καταρχήν σ ευχαριστώ που δέχτηκες να μου παραχωρήσεις αυτή τη διαδικτυακή συνέντευξη. Πες μου λίγα πράγματα για σένα...Που γεννήθηκες, που μένεις, ποιά είναι η οικογενειακή σου κατάσταση....

Εγώ πρέπει να σ' ευχαριστήσω για τη μεγάλη τιμή που μου κάνεις... Γεννήθηκα στο Ηράκλειο το 1967, πήρα τα πρώτα βήματα στις Αγιές Παρασκιές Πεδιάδος (το χωριό της μάνας μου) και μεγάλωσα σ' ένα μετόχι σ' αγροτική περιοχή του Αμιρά. Σήμερα ζω στο πατρικό μου στον Αμιρά Βιάννου,παντρεμένος με τη Πολυξένη Καρτσάκη απο τη Βιάννο κι έχουμε 4 παιδιά ,2 αγόρια και 2 κορίτσια... Δουλεύω στον δήμο Βιάννου ,μόνιμος υπάλληλος εδώ και 14 χρόνια και όλα καλά,δόξα το Θεό....

2) Κρήτη …Παράδοση …Αξίες ….ιδανικά …Δώσε μου τον δικό σου ορισμό για κάθε μία από τις λέξεις που προανέφερα….

Εδώ τώρα με βρίσκεις μάλλον σκληρό σ' αυτά που για μένα είναι θρησκεία..... Η Κρήτη δεν είναι απλά πατρίδα, είναι λατρεία ., αίτια ζωής για μένα... Αρνούμαι και τη σκέψη να ζήσω αλλού.... Έχω βρεθεί σε όλα τα σημεία της και δε μπορώ να ξεχωρίσω το ομορφότερο κομμάτι της.... Έχω φίλους αδελφικούς επάνω σ' αυτό το νησί που δε με κάνουν να είμαι ξένος πουθενά.... Η Κρήτη είναι το σπίτι μου!!!!!!!!!!! Όσο για τη παράδοση.... Εδώ με βρίσκεις κόντρα σ' αυτά που μου ''μοστράρουν'' οι δήθεν..... Παράδοση σημαίνει "παίρνω-δίδω" και κάποιοι το κάμανε συνώνυμο της λέξης "παράδες" που σημαίνει χρήματα. Δεν είναι μονό η παράδοση η μουσική μας, ο χορός μας ή, η φορεσιά μας, αλλά και το πλεκτό της κοπελιάς που το 'μαθε από τη μανά, τη γιαγιά, τη καλή γειτόνισσα που το κάμε για να στολίσει το σπίτι κι όχι για να το πουλήσει και να τα "οικονομήσει"........... Ήταν ευχαρίστηση..... Παράδοση είναι για μένα το χαμόγελο στο καλωσόρισμα του ξένου το αληθινό!!!! Κι όχι για τον τύπο..... Παράδοση σημαίνει αγνή ψυχή, καλή κάρδια, αγάπη στον άνθρωπο, χωρίς συμφέρον... Όλα αυτά είναι δεμένα με τις αξίες που με δίδαξαν οι γονείς μου, οι καλοί μου φίλοι, οι δάσκαλοι μου, οι παλιοί λυράρηδες που κάνανε το κόσμο να ζει!!!!!! Αυτά είναι τα ιδανικά μου που αρνούμαι ν' αρνηθώ..... Κρήτη, παράδοση, αξίες, ιδανικά...... Είναι ένα!!!!!!!!!

3) Γιώργη…θεωρείς τον ευατό σου μαντιναδολόγο;

Μαντιναδολόγος, δεν είμαι.... Μαντιναδολόγος ειν' αυτός που ο κάθε του λόγος είναι μαντινάδα ή κάτι σαν μαντινάδα. Μαντιναδολόγος είναι αυτός που ότι δει το κάνει αβίαστα μαντινάδα την ιδία στιγμή... Όπως ο μακαρίτης ο Λουλακης απο την Εθια, η ο Ντανταλας απο το Μηλιραδω η ο Γιαλάφτης σήμερα... Εγώ απλά κάνοντας το κέφι μου κάνω στίχο στιγμές από τη δική μου ζωή για να μπορώ να τις μεταφέρω σ' άλλους... Ο μαντιναδολόγος πρέπει να διαθέτει "ολοστρόγγυλη κουζουλάδα" για να μπορεί να φτάσει σ' αυτή τη κορυφή.... Λυπούμαι που δεν τη διαθέτω......

4) Έχεις κάποιον άνθρωπο σαν πρότυπο σου; Και αν ναι ποιός είναι αυτός και γιατί τον θεωρείς πρότυπο;

Πρότυπα μου ήταν, είναι και θα είναι οι γονείς μου... Όταν στα δύσκολα χρονιά τα παιδικά μου, ένα ραδιόφωνο ήταν η μόνη συντρόφια μας, ο πατέρας μου μ' έμαθε να ξεχωρίζω τη λύρα του Σκορδαλού και τη φωνή του Μουντάκη. Η μανά μου για να με μαζέψει από το κακοτράχαλα του τόπου μου, όσο κι αν ήταν αγράμματη, με το παραμύθι του Ερωτόκριτου, της Βοσκοπούλας του Αιμίλιου και της Ερμιόνης μ' έβανε στο σπίτι..... Αυτοί οι άνθρωποι μ' έμαθαν να ξεχωρίζω τη καλή μαντινάδα κι αργότερα να με κάνει να θαυμάζω το μεγάλο Γιωργή Καρατζη, το Μιχάλη το Στεφανάκη, ν' ακούσω την απλότητα του Γιαλαυτη, τη γνώμη του Χρονακη και άλλων, που με κάνάνε να θέλω ν' ασχοληθώ πιο πολύ με τη μαντινάδα και τη ποίηση γενικότερα.. Για παράδειγμα, θαυμάζω το Στεφανάκη γιατί εν αγνοία του δημιούργησε το ύφος της σημερινής μαντινάδας , πιανώμενος από μια λέξη που του 'κανε εντύπωση... Θα 'θελα να μπορούσα να σκέφτομαι όπως αυτοί οι άνθρωποι....

5) Έχεις δώσει σε καλλιτέχνες μαντινάδες σου να μελοποιηθούν!Μας έχεις χαρίσει όμορφα τραγούδια….

Θα ήθελα όμως να μου πεις ποιός καλλιτέχνης θα ήθελες να "σε τραγουδήσει¨ και δεν το έχει κάνει ακόμα;

Είναι πολλοί και μεγάλοι καλλιτέχνες που με μαγεύουν, είτε με τη τέχνη τους, είτε με τη σοβαρότητα τους που θα 'θελα να λέγανε κάτι δικό μου... Ας πούμε ο Βασίλης ο Σκουλάς η Γιώργος ο Παπαδάκης η ο Μανώλης ο Αλεξακης ...... η ο Μιχάλης Αλεφαντινος που ξέρω ποσό ευαίσθητος είναι και η φωνή του έχει κάτι το βαθύ που με συγκινεί… Ελπίζω στο μέλλον κάτι να γίνει..

6) Γιατί δεν έχεις γράψει ακόμα κάποιο βιβλίο;

Δε σου κρύβω ότι κάποτε πέρασε από τη σκέψη μου η ιδέα του βιβλίου... Μ' αρέσει να διαβάζω κι έχω στη βιβλιοθήκη μου πλούσια συλλογή, όμως..... Προτιμώ ένα βιβλίο με ποιήματα, η λογοτεχνικά κείμενα πάρα με μαντινάδες. Η μαντινάδα από μόνη της είναι ποίημα όταν γεμίσεις ένα βιβλίο με μαντινάδες μόνο, μου φαίνεται ότι, χάνεται το 80 τοις 100 της άξιας τους.. Κι αυτό γιατί όταν η μαντινάδα είναι αληθινή απ' τη ψυχή βγαλμένη σου τα λέει όλα... Κι υστέρα αλλιώς θα τη διαβάσεις, αλλιώς θα την ακούσεις, αλλιώς θα τη πεις κι αλλιώς θα τη τραγουδήσεις...... Κι επειδή θεωρώ τον εαυτό μου "Τσι παλιάς σχολής" οι μαντινάδες από το 1500 μέχρι το1980 βγαίνανε για να τραγουδιούνται σε παρέες, καντάδες, γλέντια... Όχι για να γίνονται βιβλία. Πολλοί την έχουν δει μαντιναδολόγοι μετά από ένα "ΏΩΩΩΩΩΩΩ!!!!!!!" που άκουσαν σε κάποια μαντινάδα τους και την άλλη μέρα είχαν το βιβλίο έτοιμο με άλλων μαντινάδες.... Πιστεύω ότι στο βιβλίο με μαντινάδες πρέπει να γίνεται αυστηρή κριτική και όχι το αχαλίνωτο χάος που επικρατεί σήμερα με τη δικαιολογία "κάτι ν' αφήσω"...... Αν κάποτε κάνω ένα βιβλίο έχω υλικό να του βάλω άλλα όχι μόνο μαντινάδες.... Δε θέλω όσα με κουράζουν διαβάζοντας ένα τυχαίο βιβλίο μαντινάδων, να κουράζουν τους άλλους που θα διαβάσουν κάτι δικό μου.... Θα μπορούσα να σου αναλύσω κι άλλα πάνω σ' αυτό, άλλα ας το κλείσουμε εδώ.......

7) Έχεις πει : «Να ταν η πόρτα Τσι χαράς ....Σαν του σπιτιού μου εμένα....Ήθελα να ταν ανοιχτή,πάντα για τον καθένα!!!»

Είναι η πόρτα σου ανοιχτή για τον καθένα Γιώργη;

Η πόρτα μου δε κλείνει Έρικα σε κανένα..... Η μανά μου όταν μας μεγάλωνε στο μετόχι χωρίς ηλεκτρικό έφτιαχνε μια σιγλα φαγητό, για να κέρνα τους περαστικούς..... Και δεν έλειπαν..... Πως μετ' από τέτοια παραγγελία να κλείσω εγώ τη δική μου;;

8) Θέλω να μου πεις ποιο από όλα όσα έχεις γράψει είναι το αγαπημένο σου και για ποιο λόγο το ξεχωρίζεις

Όλα τ' αγαπώ το ίδιο... Όμως σίγουρα η σειρά "πέρασες με χαιρέτισες" με συγκινεί λίγο παραπάνω, γιατί παρ' όλο που είχαμε γράψει κάτι παλιότερα με το Νικό το Κυριακάκη, αυτές οι μαντινάδες από τη φωνή του Μιχάλη του Πετσακη με ανάδειξαν... Μ' ενθουσιάζει ακόμα "το δείλι" ένα κομμάτι που την εικόνα του, μου την έδωσε ο κάλος φίλος ο Γιώργος ο Σακαλακης κι ήταν κάτι το διαφορετικό απ' αυτό που μπορούσα να κάνω. Μ' αρέσει το "δεν άξιζε αυτή για 'μας" ο αμανές που έγραψε ο Μανώλης Χαμογιωργακης, γιατί πραγματικά δέθηκε η μαντινάδα με το σκοπό και ερμηνευτικέ έτσι όπως δεν είχα φανταστεί.... Κι ακόμα, δυο τραγούδια που έχει γράψει ο Νεκτάριος ο Ατσαλακης το ένα είναι "η μοναξιά του άντρα" σε μια ιδέα δική του και στη πραγματικότητα της δικής μου ζωής και το άλλο φυσικά είναι "ο παράδεισος" που είναι αυτό που είχα φανταστεί και αφιέρωσα στη μνήμη του ανθρώπου που αφιέρωσε τη ζωή του για τη ζωή μου..... Του πάτερα μου..... Χωρίς επαναλαμβάνω, να ξεχωρίζω τα υπόλοιπα είτε με το Γιάννη το Κοντογιάννη, είτε με το δάσκαλο πνευματικό μου πάτερα Γιάννη Πετσακη, είτε με το Κώστα τον Αλεξακη και το Στέφανο το Μεσσαριτακη και τόσα άλλα.....

9) Τι είναι μαντινάδα για σένα;

Η μαντινάδα αδερφούλα μου ΒΓΑΙΝΕΙ!!!! Δε γράφεται..... Κι όταν λέμε βγαίνει, όχι φυσικά από τη θάλασσα σα το ψάρι από τα δίχτυα... Βγαίνει από τη ψυχή, την ώρα που έχει ανάγκη εκείνη να βγει.... Τη γραφείς απλά για να μη τη ξεχάσεις. Ο Άγιος Νίκος Καζαντζάκης, στο κύκνειο άσμα του "ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΓΚΡΕΚΟ" σε κάποιο σημείο χαρακτηρίζει τη ψυχή του ανθρωπου"κραυγη!!!" Αυτό είναι λοιπόν, η μαντινάδα για μένα. Η ΚΡΑΥΓΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ. Η αν προτιμάς, αυτό που έχω πει παλιότερα... Το χέρι της ψυχής που χα'ι'δευει μέσα στου νου τα άδυτα ότι δειλιάζει ν' αγγίξει το χέρι του κορμιού.....





10) Τι σε ενοχλεί στην κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της μαντινάδας στην Κρήτη σήμερα

Αυτό που προανέφερα παραπάνω..... Ότι και "η κουτσή Μαρία" κάνει το μαντιναδολογο σήμερα με απώτερο σκοπό τη δόξα η την ελπίδα της οικονομικής αποκατάστασης. Πιστεύουν δηλαδή πολλοί πως θα τα οικονομήσουν ,μέσα από τη μαντινάδα και πολλές φόρες ή αντιγράφουν φτηνά, κάποιον άλλο ή κλέβουν το άλλο χωρίς να λογαριάσουν τίποτα μπροστά σ' αυτή τη φιλοδοξία τους..... Και δε μ' ενοχλεί απλά η κλεψιά αυτή... Τούρκο με κάνει!!!!!!! Μ' ενοχλεί λοιπόν η πλήρη ασέβεια του ατόμου προς τη μαντινάδα..... Με βγαίνουν ακόμη από τα ρούχα μου που λένε, οι "κατεχαρηδες" που με περισσό θράσος σου υποδειχτούν πως πρέπει να βγάλεις τη μαντινάδα. Λες κι εκείνοι κουμαντάρουν την έκφραση της ψυχής του καθ' ενός.... Με την αιτιολογία του"ετσι πρέπει"

11) Ποια είναι η αγαπημένη σου μαντινάδα ,από άλλον στιχουργό-μαντιναδολόγο?

Δεν είναι μονό μια... Είναι πολλές από πολλούς... Όπως μια του Νεκταρίου του Μαρκουτσακη που λέει... "Άνθρωπο δεν εμισουνα.... μα , μα εδα μισώ ΕΜΕΝΑ!!! γιατί με βάνει ν' αγαπώ, το Θάνατο μου.... ΕΣΕΝΑ!!!!" η του Γιάννη του Παπαδάκη από το Καστέλι που λέει... "Μου λειπουνε τα μαθια τση, τα δυο πελάγη, εκείνα.... που τα 'βλεπα κι η σκέψη μου.... ΤΑΞΙΔΙ ΕΞΕΚΙΝΑ!!!!" κι άλλες πολλές που ο χρόνος δε μας επιτρέπει ν αναφέρουμε... Επιφυλάσσομαι πάντως....

12) Αν σε ρωτούσα να μου πεις ποιος είναι ο Γιωργής Ραπτάκης, τι θα μου έλεγες;

Ένας ακόμη ρομαντικός, νοσταλγός μιας άλλης εποχής.... Απλά.... Ένας ακόμη άνθρωπος με νεύρα, που τα καταπιέζει, που αγαπά και σέβεται που πονει και χαίρεται όπως όλος ο κόσμος...

13) Κάνοντας απολογισμό μέχρι σήμερα....τι από όλα όσα έχεις καταφέρει να κάνεις σε κάνει να αισθάνεσαι υπερήφανος;

Νιώθω περήφανος για τα παιδία μου.... Για τους φίλους που αγαπώ και νιώθω να μ ' αγαπούν... Είμαι μεγάλος που υπάρχω!!!! Και που μπορώ ακόμη να σκάφτομαι, να δημιουργώ, να ονειρεύομαι..... Είμαι περήφανος που μπορώ να είμαι Κρητικός, που είμαι ότι είμαι.....

14) Τι γνώμη έχεις για την Κρητική μουσική στις μέρες μας;

Θα συμφωνήσω με τις απόψεις του Μιχάλη του Αλεφαντινου και του Νεκτάριου του Κλωστρακη... Καλή ναι η εξέλιξη βρε παιδί μου, άλλα όπου κράζουν πολλοί κοκοροι.... Πολλοί καινούριοι καλλιτέχνες της μουσικής μας, μα λίγοι οι αληθινοί εκφραστές της... Αντιγραφιστες οι περισσότεροι καλλίφωνοι και παιχταράδες άλλα βιαστικοί.... Ζημία κάνουν όμως... Κάτι καινούριο δεν ακούγεται... Κι αν ακουστεί δε μένει.... Όλοι βέβαια ευθυνόμαστε γι' αυτό.... Λίγη προσοχή όμως δε βλάπτει....

15) Έχεις νοιώσει ποτέ να σε εκμεταλλεύονται;Να σε έχουν χρησιμοποιήσει;

Ναι και με πληγώνει.... Με πληγώνει η προδοσία.... Άλλα συγχωρώ κιόλας... Δε πειράζει.....

16) Είσαι αυστηρός με τον εαυτό σου;Πώς αντιμετωπίζεις τις ενδεχομένως αρνητικές κριτικές?

Κατηγορώ τον εαυτό μου όταν κάνω λάθος και το δω.... Πολλές φόρες με τιμωρώ με όποιο τρόπο μπορώ... Όμως δέχομαι και τη γνώμη των άλλων, παρ' όλο που ακολουθώ αυτό που μου 'λεγε η μανά μου... "Του κόσμου παίρνε τη βουλή και τη βουλή σου κράτα". Απλά προσπαθώ να μην επαναλαμβάνω το ίδιο λάθος δυο φόρες......

17) Έκανες ραδιοφωνικές εκπομπές..Εκπομπές που είχαν αγαπηθεί από τον κόσμο…

Για ποιο λόγο σταμάτησες και αν σκέφτεσαι κάποια στιγμή να τις ξαναρχίσεις;

Το ραδιόφωνο Ερικα, με διασκέδασε στα παιδικά μου χρονιά... Με γαλούχησε στη μουσική μας, με δίδαξε πως ν, αγαπώ τη Κρήτη και τους ανθρώπους της. Δεν υπήρχε άλλο μέσον ενημέρωσης τότε και πραγματικά, το λατρεύω... 4 χρονιά έκανα το "πειρατή" στο "ράδιο άλφα" το ραδιοφωνικό σταθμό του χωριού μου,. Μικρής εμβέλειας παράνομος σταθμός, άλλα γεμάτος!!!!!!! Όνειρα κι επικοινωνία.... Όταν με τον σεβαστό μου σύντεκνο και αγαπημένο φίλο Γιώργο Λεκακη κουβεντιάσαμε γι α ραδιοφωνική εκπομπή στον "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ" ενθουσιαστικά!!!! Δεν ήξερα όμως πως υπήρχε η αντιζηλία και η κακιά κάποιων.... Άρχισαν να με κατηγορούν ότι έκανα εκπομπές για να κρατώ τ' όνομα μου ψηλά, ότι πήγαινα στα γλέντια να κάνω φίλους του λυράρηδες για να με τραγουδούν, ότι τα 'παιρνα από χίλιες μπάντες, ότι μείωνα τον εαυτό μου κι εξύψωνα άλλους που δεν το άξιζαν και άλλα πολλά.... Δυο χρονιά στον ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ μονό η φιλία του Γιώργου του Λεκακη και ο σεβασμός που έχει ο ένας προς τον άλλο με κρατούσε... Κι αν κάποτε ξαναρχίσω εκπομπές μονό το ακριβό χατίρι αυτού του ανθρώπου θα με κάνει να το κάνω.... Ίσως να συνέχιζα ακόμη και τώρα αν δε με σταματούσε το πένθος του πάτερα μου και της ξαδέρφης του (θειας μου που κάηκε ζωντανή στο σπίτι της 9 μήνες πριν τη φυγή του πάτερα μου) παρ, όλο που αρνούμαι να πληρώνομαι από αυτό που πραγματικά μ' αρέσει να κάνω και τα έξοδα είναι πολλά για τη σημερινή εποχή.... Κάποτε πάντως σκέφτομαι να ξανά βρεθώ στο ράδιο και μονό στον Ερωτόκριτο μα όταν θα ξεχάσω τις πικρίες που μ' άφησαν αυτοί που μ' έκριναν χωρίς να με γνωρίζουν.....



18) Γιώργο... Πες μου τρία καλά στοιχειά του χαρακτήρα σου και τρία που θα προτιμούσες να μην υπάρχουν...

Καλά στοιχειά...... Θα έλεγα το φιλότιμο, (αν και οι άλλοι θα το κρίνανε καλύτερα) η αυθόρμητη ειλικρίνεια( δε μπορώ τα ψώματα) και που λυπούμαι το καθένα.... Όσο το τι θα προτιμούσα να μην έχω.... Τα νεύρα που κάποιες φόρες δε μπορώ να τα κουμαντάρω, να μην ανησυχούσα τόσο για το αύριο και να μπορούσα να 'διωχνα από μέσα μου όσους με πίκραναν και τους συγχώρεσα....

19) Είσαι ένας υπέροχος πατέρας και ένας εξίσου υπέροχος σύζυγος..Η Αγάπη που έχεις για την οικογένεια σου είναι γνώστη σε όλους μαθεύω να μου πεις μαντινάδες για τα παιδία σου και τη γυναικά συγκαώ θέλω να μου πεις κ εκείνη την μαντινάδα που μου είπες στο σπίτι του Ατσαλάκη που την είχες γράψει και την είχες αφιερώσει στην αγαπημένη σου γυναικά….

Η οικογένεια Ερικα, είναι ότι το καλύτερο ευλόγησε ο Θεός κι έδωσε στον άνθρωπο... Επέλεξα τη σύντροφο μου και θεωρώ τη μεγαλύτερη δημιουργία μου τα 4 παιδιά που μου χάρισε... Σ' αυτήν τη γυναικά έχω αφιερώσει....

"Εισ' ουρανός, θάλασσα, γη, σκοτιδι, φως, αέρας αγάπη, πόνος, όνειρο, τέλος κι αρχή τση μέρας"

Τα πάντα μου δηλαδή....



Στα παιδιά που μου χάρισε......

"Λίγο το αίμα του κορμιού.... και βάνω απ' τη κάρδια μου..... Όσα στερήθηκα εγώ, μη λείψουν στα παιδία μου.... "

Και σε όλους τους.........

"Δυο λόγοι μόνο με κρατούν κι απ' τη ζωή δε φεύγω... Πως έχω τέσσερα παιδιά κι εσένα να λατρεύω"

21 χρονιά είμαστε μαζί..... Έχει ανεχτεί τις παραξενιές μου, έχει σταθεί στα δύσκολα μου, έχει γελάσει στη χαρά μου....

Μονό καλές αναμνήσεις μου 'χει δώσει να 'χω.... Κι ανησυχώ για το αύριο αυτών των ατόμων...



20) Αν σου ζητούσα να μου αναφέρεις μερικά ονόματα «συναδέλφων»,ανθρώπων που γράφουν και που θαυμάζεις…θα μου έλεγες ορισμένα?

Μιχάλης Στεφανάκης, Γιωργής Καρατζης, Κατερίνα Αερακη, Αριστείδης Χαιρετης (Γιαλαυτης) Μανώλης Κρητικοπουλος, Μιχάλης Σπυριδακης, Δέσποινα Σπαντιδακη, Σπύρος Πανηγυρακης, Κωστής Μαγκουφακης και άλλοι πολλοί, που δεν τους θεωρώ συναδέλφους από τη στιγμή που εγώ δεν είμαι μαντιναδολογος.... Αλλά θα ήθελα να μπορούσα να σκέπτομαι όπως αυτοί οι άνθρωποι...



21) Γιώργο... α)Πες μου ένα σου όνειρο που αξιώθηκες να το δεις να πραγματοποιείται...β)Πες μου κι ένα απωθημένο σου…

Ένα μου όνειρο που έγινε αληθινό, είναι ότι δημιούργησα οικογένεια και κάλους φίλους.... Ένα απωθημένο μου είναι να μπορέσω ν' αφήσω καθαρό το αύριο των παιδιών μου..... Και πιστευω οτι θα το καταφέρω..

Ένα απωθημένο μου είναι να μπορέσω ν' αφήσω καθαρό το αύριο των παιδιών μου..... Και πιστεύω ότι θα το καταφέρω....



22) Νιώθεις την ανάγκη να ζητήσεις ένα συγγνώμη; ή να πεις ένα ευχαριστώ;Και αν ναι…θα μας πεις και σε ποιους και γιατί;

Ναι.... Η συγγνώμη δείχνει ανθρωπινή αδυναμία.... Κι επειδή είμαι άνθρωπος, είμαι αδύναμος και επιβάλλεται να ζητήσω συγγνώμη απ' όλους όσους στεναχώρησα άθελα μου.... Υστέρα η συγγνώμη όταν δεις το λάθος σου και το αναγνωρίσεις, είναι παλικαριά!!! Το ευχαριστώ το λέω πάντα...

Σ' όλο το κόσμο... Πρέπει να ευχαριστούμε όσους είναι διπλά μας, μας καλημερίζουν, μας χαμογελούν, μας αγαπούν... Τον ίδιο το Θεό που μας έδωσε αυτό που έχουμε... Τη ζωή μας... Την υγεία μας.... Το δάσκαλο μας, τους γονείς μας, στα πάντα το ευχαριστώ δε κάνει κόπο....







23) Θα στήριζες κάποιον νέο στιχουργό στο ξεκίνημα του ;

Και φυσικά θα στήριζα τον όποιο δίπατε ζητούσε τη βοήθεια μου, με όποιο τρόπο μπορώ... Το έχω αποδείξει και από τις εκπομπές που έκανα και ήταν ένας από τους λογούς που κατηγορήθηκα τότε... Αν και πιστεύω ότι ο κάλος στιχουργός αναδεικνύεται με την αξία του και τη πρόσφορα του σιγά σιγά με το καιρό....

24) Θα έδινες στίχους σε λαϊκό τραγουδιστή?

Κοίταξε τώρα... Δεν ξέρω πως σκάφτεται κάποιος που ερμηνεύει λαϊκο τραγούδι, άλλα αν κάτι που έχω η που μπορώ να φτιάξω εκφράζει λα'ι'κο τραγουδιστή ευχαρίστως να το δώσω.... Τιμή μου... Εξ' αλλου "το δείλι" που έγραψε ο Γιώργος ο Σακαλακης δεν είναι Κρητικό τραγούδι... Κι έγραψα τους στίχους πάνω στη μουσική που ο ίδιος μου έδωσε και μετά από την εικόνα που μου περιέγραψε.. Το αποτέλεσμα μ' αρέσει... Παρ' όλο που δεν είχα σκεφτεί ποτέ παρόμοια...



25) Ακούμε ότι οι δημιουργοί παίρνουν πολλά χρήματα,προκειμένου να γράψουν μια επιτυχία για έναν νέο καλλιτέχνη,αληθεύει αυτό ?

Εγώ πάντως δεν έχω δει δεκάρα από το στίχο. Καποτε ξεκινισα τη διαδικασία να γραφτώ στην Α.Ε.Π.Ι. μα στη μέση τα σταμάτησα... Μ' αρέσει να απασχολώ τη σκέψη μου στο στίχο, πάρα στην απατεωνιά η ότιδηποτε άλλο κακό, όποτε απ' αυτό που μ' αρέσει αρνούμαι να δεχτώ αμοιβή.. Δόξα το Θεό έχω δουλειά που από εκεί αμείβομαι κι επιβιώνω... Δε κρύβω βέβαια πως έχω δεχτεί δώρα από καλλιτέχνες σαν ένδειξη ‘’ευχαριστώ ‘’ στη σύννομής μου στη δισκογραφία τους, άλλα επειδή εκείνοι το κρινανε έτσι... Και μ' αρέσει η φιλία που μας δένει με όλους τους... Αυτή ΝΑΙ!!! ΕΙΝΑΙ ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΜΕΝΑ. Τώρα άλλοι λένε πως παίρνουν λεφτά για τους στίχους τους.... Καλά το κάνουν. Από μένα να λείπουνε.....

26) Οι μαντινάδες και οι ρίμες που γράφεις κατά πόσο ταυτίζονται με την προσωπική σου ζωή;

Το 90 τοις εκατό είναι από δίκες μου προσωπικές στιγμές.Το άλλο 10 είναι περιγραφές φίλων από δικές τους στιγμές κι απλά μπαίνει στο πετσί μου. Αν δε μπει μέσα μου, αν δεν με συγκινήσει, αν δεν με εκφράσει δε μπορώ να το κάνω....

Θέλω το στίχο (επαναλαμβάνω) να 'χει αλήθεια μέσα του.....



27) Δεν περιορίζεσαι μονό στην μαντινάδα.. Γραφείς πεζό λόγο...γραφείς ποίηση..Ποιο από όλα αυτά τα είδη σε αντιπροσωπεύει περισσότερο;

Πεζό λόγο γράφω σπανία... Ίσως επειδή όπως μιλώ γράφω, κάπου η σκέψη μου γίνεται αχαλίνωτη και ότι πεζό πληγώνει.... Κι έτσι το αποφεύγω.... Η ποίηση, θέλει άλλες στιγμές ποιο προσωπικές ποιο ήρεμες, ενώ η μαντινάδα θέλει εικόνα κάθε στιγμή. Όλα με εκφράζουν άλλα περισσότερο θα προτιμούσα τα ποιήματα....



28) Περιέγραψε μου την τωρινή σου κατάσταση μέσα από μία ρίμα...

Αυτό που θα κάνω βγαίνει τώρα.... Είναι ότι ζω και το πλάθω...

"Δεν έχω μάθει στα ψηλά, δε ζω στα παραμύθια ...Ότι κοιτάζω γύρω μου μοιάζει με την αλήθεια .....

Και ξέρεις κάτι;; Το 'πλασα εγώ στα δυο μου χέρια.... Είναι δικό μου αυτό που ζω... και με πετά στ' αστέρια ...

Κλαίω, γελώ, αισθάνομαι.....παίζω, ανιστορούμαι.... Ότι απλό 'χει η ζωή, το θέλω δε τ' αρνούμαι...

Έχω κοντα μου ότι αγαπώ, το βλέπω και τ' αγγίζω..... Όνειρα πλέκω μυστικά και στ' αύριο ελπίζω...

Είμαι καλά και το Θεό δοξάζω και πιστεύω ....Στο λίγο τόπο που 'μαι ζω, χωρίς να περισσεύω...."



29)Τι αγαπάς;Τι φοβάσαι;Τι ελπίζεις;

Αγαπώ, ΛΑΤΡΕΥΩ!!! ότι έχω δημιουργήσει με κόπο.... Τους φίλους μου, την οικογένεια μου, τα όνειρα μου.... Φοβούμαι το αύριο που θα παραδώσω τα παιδία μου... Όχι τον άνθρωπο.... Ότι είναι υπαρκτό το αντιμετωπίζω... Ελπίζω σε κάτι καλλίτερο.... Ελπίζω να ζήσω να δω το καλό να επικρατεί στο ψεύτικο κόσμο μας.. ΕΛΠΙΖΩ ΣΕ ΠΟΛΛΑ!!!!

30) Έχεις παράπονα από τη ζωή; Πιστεύεις ότι σου χρωστάει;

Παράπονα έχουμε όλοι από τη ζωή μας κάποιες στιγμές.... Αλλά μέσα σε πέντε κακές μια καλή, διώχνει τις κακές και λες....

"Ναι μου χρωστεί η ζωή... Κάνει να λαμβάνω..." και πας παραπέρα.....



31) Έχω και δύο ερωτήσεις από την Πόπη Νταβιγλάκη για σένα,για το μπλογκ που διαθέτει με τίτλο "Καλλιτεχνών Κουβέντες"

kallitehnonkoubentes.blogspot.gr/ η οποία και σε ευχαριστεί και εκ των προτέρων!! Ρωτάει η Πόπη λοιπόν :

Kάτω από ποιές συνθήκες έγραψες την πρώτη σου μαντινάδα ...« Έρωτα ...χαράς.. λύπης;»

Και επίσης ρωτάει αν θυμάσαι τη πρώτη σου μαντινάδα....



Πολλά τα έτη Πόπη..... Χαίρομαι που τα λέμε, έστω κι έτσι... Ελπίζω κι εύχομαι να τα πούμε κι από κοντα.... Η πρώτη μου μαντινάδα, θυμούμαι, ήταν κάπου το Σεπτέμβρη του 1983... 31 χρονιά πέρασαν μα δε ξεχνιέται... Τα ''παίζαμε'' με μια κοπελιά κι ενώ είμαστε μαζί τη μια βραδιά και κάναμε όνειρα για το μέλλον, την άλλη βραδιά κλέφτηκε με κάποιον άλλο.... Μετά που ηρέμισαν τα πράγματα και τους δεχτήκαν οι δικοί τους έτυχε να βρεθούμε κι ενώ περίμενε ευχές της είπα.... Ούτε μπορείς να φανταστείς, ποσ' ο καημός μεγάλος γίνεται οντε θα σμίξουμε.... Εγώ, εσύ κι ο άλλος...... Βέβαια, οφείλω να παραδεχτώ ότι οι εκπομπές του Γιώργου του Βιτώρου ήταν η αφορμή... Μεσ' από τη μαγεία του ραδιόφωνου.... Πάντως κρίνε εσύ, κάτω από ποιες συνθήκες βγήκε η πρώτη μου μαντινάδα......

kallitehnonkoubentes.blogspot.gr/



32) Και η δεύτερη ερώτηση από την Πόπη είναι η εξής:

“θα ήθελα να μας πει τρεις λέξεις .που είναι ικανές να καλύψουν κατά 50% για σένα...τον ορισμό της λέξης «Μάνα»

ΜΑΝΑ!!!! ΜΑΝΑ και μόνο ΜΑΝΑ!!!!! Τίποτα άλλο και τα πάντα!!







33) Και τώρα επανερχόμαστε στα δικά μας

Αν έπαιρνες εσύ αυτή τη συνέντευξη από τον Γιώργη Ραπτάκη…τι θα τον ρωτούσες που δεν ρώτησα εγώ…

Αν ρωτούσα εγώ εμένα.... Αν δεν ήμουν ο Γιωργης ο Ραπτακης ποιος θα ήθελα να ήμουν... Πάλι ο Γιωργης ο Ραπτακης θα ήθελα να ήμουν, με την ίδια ζωή, τους ίδιους φίλους την ίδια οικογένεια... Με μόνη διάφορα, ότι θα με ήθελα λίγο πιο σκληρό, πιο αναίσθητο, πιο αδιάφορο..... Δε πειράζει.... Είμαι αυτός και όλα καλά....



34) Κλείνοντας θα ήθελα μια μαντινάδα για το site μας «Η Ψυχή στη θέση της καρδιάς» ..και μια ευχή για όλο τον κόσμο….



Μια μαντινάδα που εγώ αγαπώ.... (Παλιά κι αγαπημένη που λένε)

"Εδα, το λες το σ' αγαπώ.... Με μαθια δακρυσμένα;;;;

Ντα... Που 'σουν' όλο το καιρό...... Που 'κλαίγα 'γω για 'σενα!!!!! "

Θα 'θελα να ευχηθώ σ' όλο το κόσμο ΕΙΡΗΝΗ, ΕΥΤΥΧΙΑ, και ΑΓΑΠΗ!!!! Να ευχαριστήσω από τη ψυχή μου μέσα εσένα, το πάτερα σου (που τον θεωρώ δάσκαλο μου) το Γιώργο το Βιτωρο για την αφορμή που μου 'δωσε τότε, να φτάσω σήμερα άδω... Τη Πόπη τη Νταβιγλακη που είναι δίπλα σου κι όλους όσους είναι φίλοι μου!!!!! Καλή δύναμη παντού σε ότι κάνει ο καθένας......

Συνέντευξη :Έρικα Τζαγκαράκη http://i-psychi-sti-thesi-tis-kardias3.webnode.gr/news/%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%82-%CF%81%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82:k%CE%B1%CE%B9-%22%CE%B7-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CE%AE-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%22-%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B1/


Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

γράψτε μας...

web online camera

Γνωρίστε τον Αμιρά με αυτό το βίντεο

Ένα υπέροχο video με τις μοναδικές παραλίες της Κρήτης

Η φωτογραφία της βδομαδας!

Η φωτογραφία της βδομαδας!