Η σοβαρότητα αυτού του προβλήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβη 3 φορές από τη μέρα που βγήκε στην κυκλοφορία, το 1952! Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του… Όπως εξηγεί το Real Engineering: “Η πίεση εξαπλώνεται ομαλά μέσα σε ένα υλικό, αν όμως τοποθετηθεί ένα εμπόδιο στην πορεία της, αναγκάζεται να αλλάξει κατεύθυνση με αποτέλεσμα η πίεση να συσσωρεύεται σε ορισμένες περιοχές (stress concentration)”. Έτσι λοιπόν ο σχεδιασμός των παραθύρων άλλαξε άμεσα, παίρνοντας το γνωστό, οικείο οβάλ σχήμα που έχουν σήμερα.
Καλώς ορίσατε στο blog του Αμιρά!!! Μάθετε τα νέα του Αμιρά αλλά και για όλη την επαρχία Βιάννου. Επιπλέον μπορείτε να μάθετε τα τελευταία σημαντικά νέα της Κρήτης και της Ελλάδας, και αγροτικά θέματα που αφορούν την περιοχή μας. Για την επίσημη ιστοσελίδα του χωριού, επισκεφτείτε το www.amiras.info
Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016
Γιατί τα παράθυρα των αεροπλάνων είναι οβάλ;
Η σοβαρότητα αυτού του προβλήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβη 3 φορές από τη μέρα που βγήκε στην κυκλοφορία, το 1952! Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του… Όπως εξηγεί το Real Engineering: “Η πίεση εξαπλώνεται ομαλά μέσα σε ένα υλικό, αν όμως τοποθετηθεί ένα εμπόδιο στην πορεία της, αναγκάζεται να αλλάξει κατεύθυνση με αποτέλεσμα η πίεση να συσσωρεύεται σε ορισμένες περιοχές (stress concentration)”. Έτσι λοιπόν ο σχεδιασμός των παραθύρων άλλαξε άμεσα, παίρνοντας το γνωστό, οικείο οβάλ σχήμα που έχουν σήμερα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
γράψτε μας...